Interview Hyves CEO over nieuwe strategie en social media cijfers

Interview Hyves CEO over nieuwe strategie en social media cijfers

Een interview met Marc de Vries, CEO van Hyves. Over zijn ervaringen met de Telegraaf Media Groep en hoe Sky Radio hielp om snel Hyves Radio op te starten, dat inmiddels dagelijks 50.000 luisteraars heeft die samen 25.000 uur blijven hangen. Ook gaat het over Facebook, inmiddels het grootste netwerk qua actieve gebruikers in Nederland. Nevertheless ontvangt Hyves nog steeds 2 miljoen dagelijke inloggers, die elk 30 minuten per dag op de site blijven (7% van hun totale internettijd).

Marc de Vries CEO Hyves

Natuurlijk vraag ik Marc ook naar de eerste resultaten van de nieuwe content strategie. De home page heeft na 2 maanden 5 Miljoen pageviews/dag (50% van de telegraaf.nl en 33% van nu.nl). Hyves Voorspelen, het voorspellen van voetbalwedstrijden met je vrienden, heeft 200.000 mensen per dag, Hyves Games 3.5Miljoen. Hoe was 2011 commercieel gezien voor Hyves, en wat zijn de plannen voor 2012?

Onderzoek sociale netwerken in Nederland

Hier onder een interview en slides over het onderzoek naar sociale media in Nederland door InSites. Exacte cijfers over de verschillende soorten netwerken,  positioneringen en overlappingen. Facebook en Hyves lijken gigantisch op elkaar qua diensten en worden naast elkaar gebruikt. Is er ruimte voor Hyves naast de dinosaurus Facebook? Onderzoeker Hakim Zemni van Insites consulting verklaart.

Interview Hakim Zemni van Insites consulting

Slides met cijfers en positioneringen


Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Wow.. geen enkele reactie. Had wel was discussie over Hyves/Facebook verwacht.. Zie we nog brood in deze nieuwe lokale content strategie?

    geplaatst op
  • @vincente: het is interessant om de uitspraken van Marc af te zetten tegen het bericht waarmee TMG gisteren naar buiten kwam. Financiële resultaten Hyves blijft ver achter bij de hoge verwachtingen van moederbedrijf TMG aldus FD http://t.co/ovdbOhzg

    Ik geloof zeker nog in de lokale content strategie van Hyves, maar ze zullen nu snel moeten schakelen. Ook Facebook en Google+ gaan inzetten op lokale strategie (kijk oa naar overname van Gowalla door Facebook en de hernieuwde lattitude-interesse bij Google).

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.