Online marketing op z’n Hollands: Veul voor weinig

2 november 2011, 05:10

Een beetje zichzelf respecterende multinational spendeert al snel een bedrag aan online marketing waarbij een gemiddelde hypotheek in het niets valt. Maar wat nu als je het niet zo breed hebt? Als je een aardig revolutionair product hebt maar door productontwikkeling de pot voor promotie nagenoeg leeg is? Dat overkwam Niland Mortimer, Chief Marketing Officer van Isis Biopolymer. Het revolutionaire product was een verjongende ‘patch’, op batterij, die in enkele uren zichtbaar minder rimpels gaf. Potentieel een kaskraker van iPad-omvang zou je denken. Maar dan moet de wereld het wel weten. En daar knelt het nu juist, want geld dat was er nauwelijks.

Wat we al vaker hebben gehoord heeft Niland gewoon gedaan. Met een klein team voldoende online presence creëren zodat de bekendheid van het product en dus de verkoop stijgt. Devotie, passie en slim nadenken over het inzetten van allerlei ‘gratis’ tools lagen ten grondslag aan het succes van de patch. In een interview tijdens het Enterprise 2.0 Marketing congres in Amsterdam eerder deze maand sprak ik kort met Niland over ‘zijn’ patch.

Meer Enterprise Marketing 2.0:

Lessen van Best Western: Eerst klant, dan kanaal

Wat is de ROI van social media?

Ooit begonnen in de R&D in de bioscience heb ik een weg gebaand middels marketing en sales in de farma-wereld naar nieuwe media en innovatie. In 2008 het bedrijf DigiRedo opgezet waar we gepassioneerd nieuwe communicatieconcepten ontwikkelen en implementeren met de digitale instrumenten die de wereld veranderd hebben. In 2012 een volgende stap genomen met het opstarten van Synappz Medical Apps, een unieke netwerkstart-up voor het bedenken, ontwikkelen en vermarkten van medische apps. Synappz is genomineerd voor het eHealth Start Up 2012 bij Doctors 2.0 en onze eerste medische app, iP Plaslijst, voor de Health Apps Awards op Artsennet.nl.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!