ReclameReview: Pets Place
In het kader van Dierendag werden waakhonden op verschillende plaatsen in Nederland gisteren een dagje meegenomen naar een speciaal opgezet speelparadijs, terwijl professionele beveiligers hun taak waarnamen. Dierenwinkelketen Pets Place was de initiatiefnemer van deze sympathieke en ludieke ‘Wissel van de Wacht’.
Credits:
Bureau: New Message
Creatie: Hugo Rütter, Lennart Wienecke, Joppe Andriessen, Bram van Leeuwen
Productie en PR: New Message
Account: Jan Has, Vanessa Philips, Rianne Kok
Klant: Patrick Verhoef, Erik Bosma, Ard Malenstein
De doelstelling:
Free publicity genereren met een sympathieke actie op Dierendag.
De uitwerking:
Deze ‘Wissel van de Wacht’ is een initiatief van dierenwinkelketen Pets Place. Omdat ieder dier een mooie dag verdient op Dierendag, namen professionele bewakers het waken een dagje over van honden in heel Nederland. De gelukkige viervoeters werden naar een speciaal ingericht speelparadijs gebracht, waar ze konden genieten van onder meer een vers vleesbuffet samengesteld door een privéslager, apporteren met een tennisballenkanon, een hondenmasseur, een zwembad en natuurlijk alle mogelijke hondenspeeltjes.
Het oordeel:
Een sympathieke actie is het zeker, al ligt het er natuurlijk erg dik bovenop dat het hier gaat om een actie die zo veel mogelijk free publicity moet genereren. Ik vind vooral de bordjes met ‘Hier waak ik’ en dan de foto van de beveiliger erg sterk. Jammer voor Pets Place dat het geen komkommertijd meer is, want anders hadden ze vast en zeker nog veel meer persmomenten gegenereerd. Het filmpje is ook niet zo grappig dat je hem direct deelt met anderen, wat vaak och wel een voorwaarde is voor een succesvolle viral. Misschien dat daar voor volgend jaar winst te behalen is. Op internet vond ik tot nu toe vooral andere marketing- en reclamesites die aandacht schonken aan de actie, dus ik vraag me af of het ook echt bij de consument is geland. Maar goed, als je het niet probeert dan lukt het je nooit en je moet er ook een beetje mazzel mee hebben. De teller staat nu op 270 views op YouTube. Eens zien of deze blogpost nog voor een boost kan zorgen.
Creatief bedacht en sympathiek. Had meer aandacht verdiend.