Hij is er: social media revolution 2011

10 juni 2011, 02:46

Volgens mij een van de meest bekeken “kijk eens hoe groot en belangrijk social media is”-filmpjes waren social media revolution en social media revolution 2 van Socialnomics. Ik denk dat een heleboel SM-guru’s hier dankbaar gebruik als introductie van hun presentatie..(I know I have). Er is nu een vernieuwde versie, social media revolution 2011. Ik moet zeggen dat ik gehoopt had dat deze met nog meer verrassende statistieken en weetjes zou komen, edoch, het valt wat tegen.

Geen Groupon, geen diepere Facebook stats, geen Afrika, weinig China, geen Foursquare laat staan Hyves en vooral vrijwel geen mobiel, kortom een beetje een tegenvaller. Toch geeft het filmpje inzicht in hoe belangrijk onze nieuwe manier van communicatie geworden is….kijk toch maar even!

Specialist in interactieve communicatietoepassingen m.b.t. vastgoed en nieuwbouw in Nederland. Ik schrijf o.a. via mijn blog www.nieuwbouw20.nl over bedrijven, nieuwe internettoepassingen en websites. Bovendien worden er nieuwe inzichten, campagnes, personen en bedrijven behandeld die zich in de bouw- en ontwikkelingsbranche onderscheiden. Volg mevia @nieuwbouw20 of @fundament

Categorie
Tags

9 Reacties

    hansss

    De periode van “kijk toch eens hoe belangrijk het is” begint sowieso een beetje achter ons te liggen toch? 🙂


    10 juni 2011 om 03:37
    nieuwbouw20

    @hans je zou het denken. Ik merk echter vaak dat ondanks het feit dat veel mensen het prive “doen” zij dit niet kunnen vertalen naar toepassingen in hun werk. Raar maar waar: “zo doen wij dat hier niet….” Dus de zkaleijke mogelijkheden worden in NL nog verre van benut.


    10 juni 2011 om 05:05
    danielbroen

    Erg indrukwekkend, maar ik kan nergens vinden (net als bij de andere filmpjes) waarop dit gebaseerd is. Geen rapport dat de cijfers ondersteund?

    Misschien heb ik verkeerd gekeken, maar ook heb ik gereageerd op youtube en gevraagd om rapporten maar niemand wist mij die te geven.

    Uit eigen onderzoek, gedaan onder 602 bedrijven, is gekomen dat 70% gebruik maakt van social media voor zakelijke doeleinden, 10% is in overwegen dit te gaan doen en 20% doet dit niet (afgeronde getallen uiteraard). Nogal een verschil met de 93% die hier in het filmpje wordt aangegeven.


    10 juni 2011 om 06:06
    Kevin van der Bijl

    Heel langzaam rolt social media zich nu ook uit in het zakelijke landschap, ik heb er ooit echt een brilliante dilbert over gezien. Mede door recruitment via social media begint het binnen het zakelijke landschap een awareness te ontstaan dat social media meer is dan een hype. Al moet ik zeggen dat ik vindt dat social media al sinds mensen bestaan bestaat alleen zijn de tools verandert. Wat men vroeger op een verjaardag vertelde kunnen we nu delen door social media. Ik moet zeggen dat ik het filmpje wel leuk vind maar had inderdaad wel meer diepgang verwacht.


    10 juni 2011 om 06:14
    danielbroen

    @kevin van der Bijl, Wat je aangeeft is correct. Social media bestond al tijden. Daarom is de titel ook niet goed gekozen vind ik en spreken we niet van een revolutie maar een evolutie


    10 juni 2011 om 06:31
    Rommert

    Verschrikkelijke muziek, vond die Fatboy toch 100x indrukwekkender. Verder leuk maar niet vernieuwend.


    10 juni 2011 om 09:06
    nieuwbouw20

    @daniel idd evolutie maar voor veel bedrijven nog revolutie… De stelling van @kevin, nog nooit zo over gedacht maar de sleutel tot meer acceptatie en toepassing van social media begint idd at the bottom…bij binnenkomst (recruitement);-)


    10 juni 2011 om 09:06
    gluyendijk

    De inhoud en feiten hebben veel overeenkomsten met de vorige filmpjes. Neemt niet weg dat het aardig is om te zien. 93% van de bedrijven gebruikt SM. Maar is een tweet over het weer van het komende weekend bedoelt met de zakelijke inzet van SM?

    Waarom praten we niet over de perceptie van consumenten mbt merkwaarde en productervaring? Daar wordt SM nog veel te weinig voor gebruikt. Zie voorbeeld vN @tmobile en @youpvanthek of Belgische vrienden met @Movistar_be


    11 juni 2011 om 04:27
    gluyendijk

    De inhoud en feiten hebben veel overeenkomsten met de vorige filmpjes. Neemt niet weg dat het aardig is om te zien. 93% van de bedrijven gebruikt SM. Maar is een tweet over het weer van het komende weekend bedoelt met de zakelijke inzet van SM?

    Waarom praten we niet over de perceptie van consumenten mbt merkwaarde en productervaring? Daar wordt SM nog veel te weinig voor gebruikt. Zie voorbeeld vN @tmobile en @youpvanthek of Belgische vrienden met @Movistar_be


    11 juni 2011 om 04:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief