BMW en de langste banner ooit
“Hello there. Are you looking for the end of this ad? Of course you are.This is the bottom after all, which is a perfectly logical place to expect to find the end. But it’s not where we put it.” Een banner van 18000 pixels lang, volgestampt met (bijzonder goed gekozen en grappige) tekst over de nieuwe BMW X3. De langste banner ooit gemaakt, althans dat claimt het in Toronto gezetelde bureau Cundari begint als een onschuldige 300-x-250-pixel box, en klapt uit via een mouse-over naar 18,000 pixels lang. Voor de geschiedenis: dat ziet er zo uit (via Adweek, 2 maanden eerder al op BannerBlog, tip via @evr):
Hierboven dus de onschuldige, gewone banner. Als je hem “live” ziet zul je nietsvermoedend zijn en niet verwachten dat hij uitklapt tot de belachelijke lengte/hoogte van 18.000 pixels. Maar dat doet hij wel, scroll hieronder maar eens naar beneden. Het lezen van de tekst is een geweldig lesje copy-writing skills van een absoluut hoog niveau. De tekst is grappig, goed gekozen, en refereert consequent aan de dramatische lengte van de advertentie. Being remarkable met oldschool display advertising: schitterend gedaan wat mij betreft.
Nu ook meteen het langste artikel van Marketingfacts in pixels? 😉
Jezus wat een lange banner, ben vol goede moed begonnen, toch maar halverwege gestopt. Wel echt gaaf bedacht, goede tekst ook.
Iets zegt me dat dit niet de toekomst is van mobile advertising 😉
Nou Mathijs: dit was je laatste MF post dan…
Het gaat je goed met je nieuwe baan! Ik kon helaas niet bij de borrel zijn.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!