BMW en de langste banner ooit

27 mei 2011, 04:05

“Hello there. Are you looking for the end of this ad? Of course you are.This is the bottom after all, which is a perfectly logical place to expect to find the end. But it’s not where we put it.” Een banner van 18000 pixels lang, volgestampt met (bijzonder goed gekozen en grappige) tekst over de nieuwe BMW X3. De langste banner ooit gemaakt, althans dat claimt het in Toronto gezetelde bureau Cundari begint als een onschuldige 300-x-250-pixel box, en klapt uit via een mouse-over naar 18,000 pixels lang. Voor de geschiedenis: dat ziet er zo uit (via Adweek, 2 maanden eerder al op BannerBlog, tip via @evr):

Hierboven dus de onschuldige, gewone banner. Als je hem “live” ziet zul je nietsvermoedend zijn en niet verwachten dat hij uitklapt tot de belachelijke lengte/hoogte van 18.000 pixels. Maar dat doet hij wel, scroll hieronder maar eens naar beneden. Het lezen van de tekst is een geweldig lesje copy-writing skills van een absoluut hoog niveau. De tekst is grappig, goed gekozen, en refereert consequent aan de dramatische lengte van de advertentie. Being remarkable met oldschool display advertising: schitterend gedaan wat mij betreft.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Mike van Hoenselaar

    Nu ook meteen het langste artikel van Marketingfacts in pixels? 😉


    27 mei 2011 om 06:12
    Annelies Verhelst

    Jezus wat een lange banner, ben vol goede moed begonnen, toch maar halverwege gestopt. Wel echt gaaf bedacht, goede tekst ook.


    27 mei 2011 om 09:33
    Bas

    Iets zegt me dat dit niet de toekomst is van mobile advertising 😉


    27 mei 2011 om 09:59
    Keesjan Deelstra

    Nou Mathijs: dit was je laatste MF post dan…

    Het gaat je goed met je nieuwe baan! Ik kon helaas niet bij de borrel zijn.


    28 mei 2011 om 14:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!