Groupon lanceert Now-functie: Shoppen in het hier en nu

11 mei 2011, 03:53

De dienst werd al eerder aangekondigd maar is nu klaar voor gebruik: Groupon Now wil de manier waarop we shoppen veranderen met ‘time-based’ deals (zie Mashable, MarketingPilgrim). De nieuwe app geeft de gebruiker slechts een paar opties om op te klikken: “I’m hungry” of “I’m bored”. Je krijgt dan een lijst voor je neus met tijdelijke deals van bedrijven in je directe omgeving. Handig voor restauranteigenaren die weten dat ze een dip hebben in bezoek op, laten we zeggen woensdagmiddag tussen 1400 en 1600. Hieronder de promovideo:

De dienst, die je kunt binnenhalen via een update van de Groupon app in de Android en Apple market, is op dit moment alleen beschikbaar in Chicago, waar Groupon resideert. We kunnen verwachten dat de update snel wordt doorgevoerd in andere steden in de VS en in Europa. Ben benieuwd wat jullie van deze “time-based-shopping-now” functie vinden!

P.S.: Volgens ATD gaat Groupon nu heel snel naar de beurs.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    ronvanswol

    LBS to the next level!! Eindelijk aanbiedingen die aansluiten op mijn behoefte op dit moment!


    11 mei 2011 om 11:07
    Ferdy van DealCruiser

    Dit zou nog best wel eens aan kunnen slaan! Ik heb al een aantal keer een deal laten liggen, omdat ik tot morgen zou moeten wachten om ‘m te kunnen gebruiken (wat niet handig is als je nu in de stad loopt en ergens wilt eten). Ik vraag me alleen af hoe de betalingen regeld zijn, mensen lopen hier niet de hele dag rond met hun Random Reader. Direct betalen op plaats van bestemming zou handiger zijn.


    18 mei 2011 om 15:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief