ReclameReview: Volkswagen Golf
Volkswagen communiceert in deze door DDB ontwikkelde commercial dat de VW Golf een betrouwbare auto is. Betrouwbaar; dat kan duidelijk niet gezegd worden over het oude vrouwtje dat in deze commercial een Golf-occasion aanbiedt. Het resultaat is een grappige commercial die ook nog eens de gewenste boodschap overbrengt. En die meer dan 1,5 miljoen views haalt op Youtube binnen 2 weken.
Credits:
Bureau: DDB
Account: Iris Minnema, Miriam van Dijk
Creatie: Joris Kuijpers, Dylan de Backer
D.O.P.: Wouter Westendorp
Editor: Annelien van Wijnbergen
Producer: Hein Scheffer
RTV: Yuka Kambayashi
Regisseur: Bart Timmer
Productie: The Ambassadors
De doelstelling:
Communiceren dat de Volkswagen Golf een betrouwbare auto is.
De uitwerking:
Het verkoopcliché: van een oud vrouwtje geweest gaat niet echt op bij deze oma in schaapskleren. Toch kunnen pa en zoon hun geluk niet op bij deze once in a lifetime occasion.
Het oordeel:
Het grote voordeel voor een creatief van een commercial zoals deze is dat je er niet allerlei USP’s in hoeft te proppen. Volkswagen is een bekend automerk en de Golf is hun bekendste type. Daar hoef je dus niet veel meer over te vertellen, want de kijkers weten al genoeg over die auto. Dus mag je een commercial maken die indruk maakt (lees: grappig is). Je krijgt alle tijd om toe te werken naar de clou. En zo creëer je een commercial die zo grappig is dat er binnen 2 weken al meer dan 1,5 miljoen mensen zijn geweest die hem op Youtube hebben gezien. Bovendien komt de boodschap dat de Golf een betrouwbare auto is ook nog eens goed over. Missie geslaagd, lijkt me!
Inderdaad een goede reclame, gesierd door de eenvoud en duidelijke boodschap.
Leuk!
Hoop dat er nog een opvolger komt op het nastukje in de garage… waar mevrouw een proefrit op de nieuwe golf vraagt.