Toyota homepage take-over Nu.nl
Oui, daar is er weer een. We schrijven hier op Marketingfacts wel eens vaker over de take-overs op Nu.nl (zie ook: “Telfort homepage take-over op Nu.nl” en zéker uit de oude doos: “NU.nl verkoopt homepage aan Vodafone” + discussie) en toen ik de site net bezocht kwam er een Toyota Auris van rechts naar links achter de homepage door. Aardig daaraan is dat de neus van de auto bij stilstaand beeld zichtbaar is en bij bewegend beeld begint te rijden op een bannerpositie, en dat de bannerpositie bovenin gebruikt wordt voor de payoff “The powerFull Hybrid”. De take-over blinkt niet uit qua innovativiteit (heul spannend en snel is het allemaal niet).
De uiting op Nu.nl verwijst naar een site waar je testresultaten vindt van Vicki Butler Henderson, de dame die tegenwoordig in de Toyota commercials optreedt als onafhankelijk expert (betaalde autojournalist). Verder geen onvertogen woord over de Auris van haar kant, natuurlijk. Maar het ging om de take-over.
Uit ervaring weten we zo langzamerhand dat ze bij Sanoma erg voorzichtig zijn met het publiceren van dit type online advertising. De frequentie van take-overs is niet bijzonder hoog, er wordt voortdurend op basis van gebruikerstests gekeken hoe lezers reageren op advertising. Ik ben benieuwd wat jullie van deze uiting vinden, helemaal in vergelijking met eerdere uitingen als die van de BMW X1, Vodafone en Google Chrome.