ReclameReview: Caiway
De nieuwe commercial van Caiway is niet grappig, al is hij misschien wel zo bedoeld. Het is echt geen juweeltje dat je graag nog een keer wilt zien. Tenminste, dat was mijn reactie toen ik hem voor het eerst zag. Maar er wordt wel duidelijk gecommuniceerd dat Caiway op 10 oktober 2010 volledig overgaat op het digitale televisiesignaal. En daar gaat het natuurlijk allemaal om.
Credits:
Bureau: 105
Account: Remco Salfischberger, Evelyn Smits
Art: Teun Somers
Concept: Mathieu Winkel, Eddy Salfischberger
Copy: Mathieu Winkel
D.O.P.: Ruzbeh Babol
Producer: Mireille Lampe
Regie: Allard van der Werff
Strategie: Eddy Salfischberger
Productie: Pink Rabbit
Postproductie: De Grot
Geluid: Haai Faai Deluxe
Muziek: Monc Music
De doelstelling:
Zorgen dat klanten zo weinig mogelijk hinder ondervinden als Caiway op 10 oktober het analoge televisiesignaal voorgoed uitschakelt.
De uitwerking:
In de commercial volgen we een jongeman die werkelijk in ieder vertrek van zijn huis een televisie met digitale ontvanger heeft staan. Zélfs in de badkamer en in de keuken. Zo is hij volledig voorbereid als Caiway helemaal digitaal gaat op 10-10-10. Of..
Het oordeel:
De commercial is niet grappig, al is hij misschien wel zo bedoeld. Het is echt geen juweeltje dat je graag nog een keer wilt zien. Tenminste, dat was mijn reactie toen ik hem voor het eerst zag. Maar er wordt wel duidelijk gecommuniceerd dat Caiway op 10 oktober 2010 volledig overgaat op het digitale televisiesignaal. In de eerste seconden van de commercial wordt het verteld door de voice-over en in de laatste seconden zie je 10-10-10 in beeld, ook omdat daaraan een actiesite is verbonden. Die datum en de bijbehorende boodschap dat het analoge signaal uitgeschakeld wordt, zijn de speerpunten van de commercial. Zodra je dus weer een glimp opvangt van het filmpje, weet je weer waar het over ging. Om een boodschap over te brengen heb je dus geen hilarische commercial nodig, bewijst Caiway.
Ik had er serieus nog nooit van gehoord. Wat betreft de reclame. Ik mis de oeehhhh en ahhhh factor inderdaad.