ReclameReview: Caiway

25 augustus 2010, 06:50

De nieuwe commercial van Caiway is niet grappig, al is hij misschien wel zo bedoeld. Het is echt geen juweeltje dat je graag nog een keer wilt zien. Tenminste, dat was mijn reactie toen ik hem voor het eerst zag. Maar er wordt wel duidelijk gecommuniceerd dat Caiway op 10 oktober 2010 volledig overgaat op het digitale televisiesignaal. En daar gaat het natuurlijk allemaal om.

Credits:

Bureau: 105

Account: Remco Salfischberger, Evelyn Smits

Art: Teun Somers

Concept: Mathieu Winkel, Eddy Salfischberger

Copy: Mathieu Winkel

D.O.P.: Ruzbeh Babol

Producer: Mireille Lampe

Regie: Allard van der Werff

Strategie: Eddy Salfischberger

Productie: Pink Rabbit

Postproductie: De Grot

Geluid: Haai Faai Deluxe

Muziek: Monc Music

De doelstelling:

Zorgen dat klanten zo weinig mogelijk hinder ondervinden als Caiway op 10 oktober het analoge televisiesignaal voorgoed uitschakelt.

De uitwerking:

In de commercial volgen we een jongeman die werkelijk in ieder vertrek van zijn huis een televisie met digitale ontvanger heeft staan. Zélfs in de badkamer en in de keuken. Zo is hij volledig voorbereid als Caiway helemaal digitaal gaat op 10-10-10. Of..

Het oordeel:

De commercial is niet grappig, al is hij misschien wel zo bedoeld. Het is echt geen juweeltje dat je graag nog een keer wilt zien. Tenminste, dat was mijn reactie toen ik hem voor het eerst zag. Maar er wordt wel duidelijk gecommuniceerd dat Caiway op 10 oktober 2010 volledig overgaat op het digitale televisiesignaal. In de eerste seconden van de commercial wordt het verteld door de voice-over en in de laatste seconden zie je 10-10-10 in beeld, ook omdat daaraan een actiesite is verbonden. Die datum en de bijbehorende boodschap dat het analoge signaal uitgeschakeld wordt, zijn de speerpunten van de commercial. Zodra je dus weer een glimp opvangt van het filmpje, weet je weer waar het over ging. Om een boodschap over te brengen heb je dus geen hilarische commercial nodig, bewijst Caiway.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Mike van Hoenselaar

    Ik had er serieus nog nooit van gehoord. Wat betreft de reclame. Ik mis de oeehhhh en ahhhh factor inderdaad.


    26 augustus 2010 om 04:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!