ReclameReview: Hi (Vreemde figuren)
In de nieuwe campagne van Hi zien we de gevolgen van een onweerstaanbaar scherpe aanbieding. Er komen ook mensen op af die helemaal niet tot de jongerendoelgroep van Hi behoren. En dat kan een beetje overlast veroorzaken. Waarvoor de welgemeende excuses van Hi.
Credits:
Bureau: FHV BBDO
Account: Ralph Balk, Elwira Stuur, Femke de Boer
Art: Emilio de Haan
Copy: Nico Akkerman, Rogier de Bruin
Creative director: Mark Muller, Martin Cornelissen
Klant: Bas Wouters van den Oudenweijer, Dave Frauenfelder, Merel Baetings, Kim Leber, Yvonne Prins, Yvonne Boere, Steffen Rieter, Mischa Oudolf
RTV: Marga Bierema
Regie: Yani
Strategie: Corinne Genestay
Productie: De Werkvloer, hazazaH
Media: MindShare
Online: Red Urban
De doelstelling:
De onweerstaanbaar scherpe aanbiedingen van Hi communiceren.
De uitwerking:
In de nieuwe campagne van Hi zien we de gevolgen van een onweerstaanbaar scherpe aanbieding. Er komen ook mensen op af die helemaal niet tot de jongerendoelgroep van Hi behoren. En dat kan een beetje overlast veroorzaken. Waarvoor de welgemeende excuses van Hi.
Het oordeel:
Hier wordt heel goed ingespeeld op de plaatsvervangende schaamte die de jongerendoelgroep van Hi ongetwijfeld voelt opkomen na het zien van deze commercials (er is er nog eentje met vrouwen in de hoofdrol). Zoals ik al eens eerder schreef, kan een negatief punt je positieve respons opleveren. Dat gegeven is hier uitstekend toegepast. De achterliggende gedachte hier is dus dat de aanbiedingen van Hi zo scherp zijn dat ook ‘oudere jongeren’ er graag gebruik van maken. Het sterkst aan de campagne vind ik nog dat Hi zich bij voorbaat verontschuldigt hiervoor. Daarmee zeggen ze gewoon letterlijk dat ze de typetjes bloedirritant vinden die ze zelf hebben ingehuurd en geïnstrueerd. Zelfspot, ik hou er wel van. En Hi blijkbaar ook.
Wel geinig inderdaad, plaatsvervangende schaamte is wel het juiste keyword hier 😉
Ik irriteer me mateloos aan deze reclame. En dat is niet om het typetje, maar om het typetje wat een typetje zogenaamd moet voorstellen. Totaal niet grappig.
Ik snapte hem niet. Maar nu blijkt dat ik niet tot de doelgroep behoor #altijdfijn #ouwelul
hoe heet die vrouw eigelijk xx sariva
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!