ReclameReview: TomTom (Master Yoda)
De originele stemmen uit Star Wars zijn nu beschikbaar zijn voor je TomTom. Om deze boodschap te verspreiden creëerde Pool Worldwide een aantal virals met in de hoofdrollen Master Yoda en Darth Vader. Heerlijk lijkt me dat, om met deze wereldberoemde karakters aan de slag te mogen in de creatiefase. Ik neem aan dat de verantwoordelijke creatieven zich prima hebben vermaakt bij het bedenken van de verhaallijnen en de vele kleine grappen in deze scripts.
Credits:
Bureau: Pool Worldwide
Account: Mayke van de Rijt
Creatie: Nick Schonfeld, Maarten Versteege, Hesling Reidinga, Erwin Kleinjan
Design: Sip Hipma
Klant: Jochen Fischer, Jeff Perron
Project management: Matthijs Horsman
Regisseur: Willem Gerritsen
Productie: Czar
Online: Egotribe
De doelstelling:
Verspreid online de boodschap dat de originele Star Wars stemmen nu beschikbaar zijn voor je TomTom.
De uitwerking:
Twee virals en een augmented reality game waarin Star Wars en enkele van haar karakters de hoofdrol spelen.
Het oordeel:
Het is natuurlijk geweldig als je virals mag bedenken met Master Yoda en Darth Vader (al eerder te zien) in de hoofdrol. Ik neem aan dat de verantwoordelijke creatieven zich prima hebben vermaakt bij het bedenken van de verhaallijnen en de vele kleine grappen in deze scripts. Oké, de virals duren best lang (meer dan 2 minuten), maar de karakters zijn zo bekend dat iedereen die ook maar enigszins geïnteresseerd is in Star Wars dit zeker wel wil zien. En dan krijgen ze grappige filmpjes te zien, waar de karaktereigenschappen van zowel Master Yoda als Darth Vader uitgebreid aan bod komen. En dan wordt ook nog eens de boodschap goed duidelijk gemaakt: de karakters spreken immers hun teksten in voor gebruik in je TomTom. Ik vind ze prachtig.
Erg leuke serie wordt dit, alhoewel degene met Darth Vader wel wat grappiger is.
Vervolg nu met C3P0 en R2D2? 🙂
Dat ligt voor de hand inderdaad! 🙂
Ik heb hard zitten lachen, vind het ijzersterk. Misschien wel iets te lang, want zo ingewikkeld is de boodschap nu ook weer niet 😉
Geweldig vind ik het! Ik zou er bijna een TomTom voor kopen en ik heb niet eens een auto!
@hidde: hahahahahaha, zo is het!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!