ReclameReview: Jupiler
Jupiler wil de vrijdagavond claimen als DE Jupiler voetbalavond. Want de beste manier om het weekend af te trappen is samen met vrienden, voetbal en een goed glas bier. Jupiler maakt dit samen met rtl7 mogelijk.In de campagne “Vrijdag bij jou!” maken vrienden elkaar op ludieke wijze duidelijk wie deze vrijdag de gastheer gaat zijn. Ik denk dat deze campagne een grote kans heeft om aan te slaan bij de doelgroep. Wat vinden jullie?
Credits:
Bureau:Rich
Editor: Jelmar Hoekstra
Klant: Bas Kuijs, Kevin Vonckx, Joris Janssen
Producer: Reinout Steenhuizen
Regie: Joeri Jansen
Productie: Eyeworks, Rich
De doelstelling:
Claim de vrijdagavond als DE Jupiler voetbalavond. Want de beste manier om het weekend af te trappen is samen met vrienden, voetbal en een goed glas bier. Jupiler maakt dit samen met rtl7 mogelijk.
De uitwerking:
In de campagne “Vrijdag bij jou!” maken vrienden elkaar op ludieke wijze duidelijk wie deze vrijdag de gastheer gaat zijn.
Het oordeel:
Ik denk dat deze campagne een grote kans heeft om aan te slaan bij de doelgroep. De themaregel “Vrijdag bij jou!” kan makkelijk worden overgenomen door vriendengroepen en de situaties uit de vijf commercials zijn grappig en simpel genoeg om ook in het echt te worden nagedaan. Oké, het hele vrienden-en-bier-concept is niet nieuw. Maar de invulling is leuk gedaan. In principe zou deze campagne nog heel lang kunnen lopen (als Jupiler tenminste sponsor blijft van de Eerste Divisie), want er zijn natuurlijk heel veel nieuwe situaties te bedenken om een gastheer aan te wijzen. Ook wordt dankzij de betekenis van de themaregel “Vrijdag bij jou!” heel direct de link gelegd tussen een bepaald moment (vrijdag), een evenement (voetbal kijken), een sociale omgeving (vriendengroep) en een merk (Jupiler). Dat is best knap gedaan als je bedenkt dat het maar korte filmpjes zijn van 20 seconden.
Mooi gedaan. Opzet heeft iets weg van Amstel; 4 vrienden, normale setting…
In ieder geval heb ik liever dit soort reclames vergeleken met die van Heineken met z’n verwijfde mannen.
Kan zeker goed aanslaan, hier kunnen ze nog meer van maken door de doelgroep zelf te laten komen met nieuwe inspiraties van zulk soort filmpjes. Het beste ‘vrijdag bij jou’ filmpje wint een ……… vul zelf maar in.
Alsof je van biermerk wisselt vanwege een reclame
Goed idee en goed uitgewerkt. Alhoewel niet alle filmpjes ven sterk zijn kan dit zeker aanslaan en gaan vrienden met elkaar zulke grappen zeker een keer uithalen als ze afspreken voetbal te kijken.
Goed uitgewerkt concept inderdaad.
@ Oscar: Helemaal met je eens, genoeg mogelijkheden om dit op te volgen 🙂
@Eelke, ben benieuwd hoe dit verder zal gaan dan! Kijken of Jupiler dit bericht ook leest, zou zonde zijn om dit te laten schieten. Zoals je kan lezen aan de andere comments staat jupiler er niet zo positief voor!
dusss…
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!