Androidexperience: Android binnen 5 jaar het grootste mobiele OS

25 maart 2010, 13:34

Gisteren was de eerste Androidexperience waar flink wat marktpartijen en 400 bezoekers verzameld waren. Volgens velen is Android binnen 5 jaar het grootste mobiele operating system. Raimo van der Klein van Layar zegt in onderstaande video ondermeer dat aan het einde van het jaar Android al veel groter is dan de iPhone wanneer je kijkt naar het internet verkeer. Hieronder ook een interview met Buienrader die nu al 1.2 miljoen unieke mobiele bezoekers per maand krijgt (van de 10M!) en het groeit met giga aantallen. Verder interviews met HTC, Sony Ericsson & Samsung met hun hardware & software strategie inclusief leuke nieuwe modellen & innovaties rondom Android. Samsung begint volgende maand nog even een nieuw Baidu OS wat rondom sociale media is opgebouwd. Ook mijn eigen presentatie over de history van Android en waarom ik denk dat ze de grootste worden vind je hieronder:

Video’s en interviews

Mijn presentatie

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Ronald ter Voert

    @vincent: leuk gesprek met raimo. 😉


    26 maart 2010 om 10:14
    Martin

    Wat mij toch wel bijzonder opvalt is dat als ik deze tekst en dit interview lees mij voortdurend afvraag waarom ik als consument hier nou enthousiast over zou moeten worden. Statements als ‘nu al groter dan de iPhone’ en ‘ 5 business modellen waar we dit jaar aan gewerkt hebben’ en ‘4700 ontwikkelaars wereldwijd’ zijn leuk en interessant voor de heren technici die er ongetwijfeld heel druk mee zijn, maar als consument kan ik natuurlijk niet veel mee. Veel verder dan dat er straks ‘GPS en kompas’ op zit (duuuuuh, lekker boeiend) komt men eigenlijk niet.

    Sluit aan bij mijn beeld over android (beetje te vergelijken met linux): misschien vanuit technisch perspectief het beste wat er is maar op de wijze waarop het benaderd wordt ontstaat er geen brug naar de consument. Er wordt niet gedacht vanuit de consument, er wordt gedacht vanuit de ontwikkelaar en de producent. En dus wordt het commercieel geen succes. Weg 2,5 miljoen.


    27 maart 2010 om 10:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!