Professor David Chrystal: “94% van de online advertenties zijn nutteloos”

21 januari 2010, 12:30

Tijdens het IMME event in de Jaarbeurs van Utrecht gingen we op zoek naar de meest markante spreker van het interactieve event. Professor David Crystal was verbonden aan de Universiteit van Cambridge en dankt daar zijn nette Engelse accent aan. Op het IMME presenteerde hij een duidelijk statement: ‘94% van de online advertenties zijn nutteloos’. Als professor in de Linguistics heeft Chrystal zich bezig gehouden met onderzoek naar semantic targeting van online advertenties. Nog te vaak zien we advertenties voor voetbalproducten geplaatst staat op een tennisportal. Hartstikke leuk dat Adsense van Google; de technieken van Crystal reiken verder en positioneren je display-ad nog relevanter.

Excuses voor het geluid, we hadden nét een nieuwe microfoon die wat gevoeliger bleek dan verwacht (zet het volume even laag en dan gaat het wel).

Patrick Petersen
Senior Online Marketeer en transitie, multi-trainer, auteur, spreker bij AtMost(TV) en @Onlinemarketeer

Vreemde eend Adriaan Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, internationaal spreker en trainer-docent (Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in een focus op pragmatische inspiratie. Senior online strateeg, crossmediaal transitie marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater getipt als nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De excentrieke Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Danny Verhoeven

    Ik vindt het ook respectloos tegenover je bezoekers als jij advertenties op je website laat plaatsen die niet relevant voor ze zijn.

    Je doet het dan alleen om de advertentie inkomsten maar deze worden gebaseerd op de bezoekers die je uiteindelijk kwijt zal raken hoe meer advertenties op je website plaatst.


    22 januari 2010 om 07:42
    Lisa

    Tegenwoordig zie je zelfs ads voor filmpjes staan die over pedofilie of andere nare onderwerpen gaan.

    Media bureaus die maar wat aanklooien.

    Laatst een Opel filmpje voor een filmpje dat ging over een serie verkrachter.


    25 januari 2010 om 16:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief