De top 5 advertising trends van 2010 volgens Nielsen

24 december 2009, 06:42

Nieuwe ‘marketplace realities’. Convergentie. Een meer holistische benadering van advertising. Verder kijken dan alleen maar naar clicks en bereik statistieken. Consumer generated media (ik dacht dat de term verdwenen was) en social networks als branding platformen, ter ondersteuning van meer traditionele advertising inspanningen. Crossmedia! Mobile, en dan vooral statistieken over mobile! Hier is de top 5 advertising trends van Nielsen (via MC):

1 Optimaliseren van media convergentie wordt top prioriteit. Hoe meer er vanuit de organisatie op ROI wordt gestuurd, hoe belangrijker het is om te weten hoe om te gaan met media convergentie: hoe zijn verschillende media gezamenlijk in te zetten voor een groter effect? ‘The ability to accurately measure activity and link online ads to offline purchasing behavior will be critical.’

2 Nieuwe modellen zullen moeten ontstaan om optimaal mobile (smartphones) in te kunnen zetten. Mobiel meten wordt extreem belangrijk, gezien de ‘snowballing growth’ van het mobiele platform in 2010, denken ze bij Nielsen.

3 Meer en meer cross media advertentie campagnes. ‘The massive growth of online video games played and shared online is leading the way for more successful interactive and cross-media advertising campaigns to appear,’ schrijven ze bij MC. Het inburgeren van meer en meer van dit type advertising ‘across screens’ zal alleen maar toenemen.

4 Commercialisering van social networking sites. Social media zal meer en meer gebruikt worden als sales kanaal en voor het creeren van awareness. Bij Nielsen denken ze dat het inzetten van social networks vooral kan helpen om tradtionele advertising te ondersteunen.

5 Interessantere, interactievere online advertenties. Meer creatieve advertising in 2010! Het zou gaan om takeover advertenties, meer interactiviteit in banners en meer en meer video.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    John

    Naar puntje twee ben ik wel erg nieuwsgierig, hoe dit vorm gaat krijgen…


    24 december 2009 om 09:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!