Hadden we gisteren een linkdump, waar iedereen, dus ook GeenStijl, mocht laten zien wat hem of haar bezig hield, vandaag lanceren we na een hele poos sleutelen een opgefriste versie van Marketingfacts.nl met een aantal leuke, mooie en praktische functionaliteiten. Denk aan de carousel hierboven, met de beste verhalen van het moment. Je kunt Marketingfacts nu ook lezen op headlines en op kop en introtekst. We hebben ook ruimte gemaakt voor wat advertentieposities, en zullen daar nog verder aan tweaken.
We zijn er nog niet, er zullen meer dan genoeg dingen zijn die nog verbeterd kunnen en moeten worden. Het kan allemaal alvast nog iets strakker en overzichtelijker, hoorden we al in de wandelgangen. Die opmerkingen horen we graag terug, van iedereen! De heren en dames van Onstuimig melden jullie alvast dit over het nieuwe design:
“Nieuwssites en blogs bestaan voor het grootste deel uit rommel. Dat schijnt onvermijdelijk te zijn. Want je zou maar eens niet worden doorgeplaatst op die ene microblogservice waar je nu toch echt aanwezig moet zijn. Je zou maar nalaten om die o zo SEO-geschikte 3 extra berichttags te vermelden. Je zou maar vergeten zijn om voor dat ene wissewasje een rubriek in elkaar getimmerd te hebben.
Kortom: Onstuimig was nodig. Het eind was zoek. Nog meer mayonaise en de patatten worden zompig, zodat niemand ze meer vreet, zeiden de wilde heren en dames van het design.Daarom gingen we met bezem, stofzuiger, hark en schofterige porties boerenverstand door het ontwerp, ruimden overbodige boxjes en linkjes op en veegden bij elkaar wat bij elkaar hoorde. Liefst in wat compactere vorm. Less is more en zo. Er is daarom nu ook een headline-view. Voor als alle details je tijdelijk gestolen kunnen worden. Techniek is hierbij ook gereviseerd, maar daar zie je dan weer niets van.
Tenslotte kreeg het design een opfrisser. Gewoon, omdat het kan. Rood en blauw gulpte in dikke conservatieve stromen onze neus uit en turquoise is the next big thing, zegt de buurvrouw. En die buurvrouw, owowow.”