aFrogLeap start samenwerking met Marketingfacts

14 december 2009, 10:18

aFrogleap, de mobiele divisie van RapidSugar, start een redactionele samenwerking met Marketingfacts (zie ook deze aankondiging over samenwerking Marktplaats.nl). In tweewekelijkse blogpostings behandelen Bart Fussel en Naos Wilbrink van aFrogLeap de ins en outs op het gebied van mobile marketing en concepting. In het kader van de samenwerking zullen ze uiteraard ook eigen cases behandelen. In bovenstaande presentatie van Wilbrink en Fussel vind je meer informatie over wat aFrogleap is, vindt en doet. Hieronder wat quotes van beide heren over de samenwerking:

{title}Bart Fussel: “Aan de hand van relevante cases, interessante metrics en beschouwingen op de snelle ontwikkelingen proberen we meer duidelijkheid te creëren voor geïnteresseerden. Uiteraard zijn we ook heel erg benieuwd naar de feedback van de lezers, discussie is meer dan welkom!”

Naos Wilbrink: “Met je telefoon op zak, ben je nooit meer offline. Je staat altijd in verbinding. Wat betekent dat voor jou, mij, ouderen en jongeren? Welke impact heeft het “mobile” worden op het leven en op de daarmee te bedrijven marketing? De samenwerking met Marketingfacts helpt ons de discussie los te maken, te dromen over de toekomst en helpt ons terugkijken onder het toeziend oog van een doelgroep die een aantal meter voor de muziek uit loopt.”

Wij zijn hier bij Marketingfacts erg blij met deze samenwerking. Ik ben verder zeer benieuwd naar de verhalen en hoop op mooie cases op het gebied van mobile marketing.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

8 Reacties

    media

    Bart, Naos zie uit naar jullie bijdragen en ben ook benieuwd of mobile marketing nu eindelijk die vlucht neemt die we al jaren voorspellen. Succes!


    14 december 2009 om 11:05
    chi666

    Ben erg benieuwd naar de cases die gaan komen. Ik geloof zeker dat mobiel toegevoegde waarde kan hebben, ik merk het aan mijn eigen gebruik nu ik gewoon ongelimiteerd internet abo heb. Maar het moet wel nog veel relevanter zijn, het meeste doe ik toch gewoon achter mijn PC. Ik ben benieuwd wat de briljante toepassingen (nationaal en internationaal) zijn, en natuurlijk naar statistiekjes… blijf cijferfreak.


    14 december 2009 om 11:35
    onlinemarketeerTV

    Ben zeer benieuwd naar de toelichting op de mobile concepts. In 2010 moet mobile toch écht de eyeopener gaan worden van menig marketeer die een nieuw kanaal wil aanboren mét engagement.


    14 december 2009 om 11:40
    Erwin Boogert

    Heren, nu een paar kenners zich manifesteren maar eens een simpele vraag. Wat is mobiele marketing eigenlijk, concreet?

    Uit belangstelling.


    14 december 2009 om 15:16
    onlinemarketeerTV

    @Erwin Marketing op of mét de mobiel


    14 december 2009 om 16:02
    Erwin Boogert

    Dus eigenlijk is het niets nieuws onder de zon. Alleen een andere drager dan gebruikelijk, eentje die wordt gedefinieerd door een kleine schermpje en een retourpad?

    Ben benieuwd wat Fussel en Wilbrink hier op kunnen aanvullen.


    14 december 2009 om 17:21
    Mark de Bruin

    @Naos: Hoog academisch niveau die definitie…. Hopelijk worden de cases op MF wat praktischer.

    Volgens mij is het allemaal veel simpeler:

    De mobiele telefoon inzetten als kanaal zodat je toegevoegde waarde biedt aan je klant

    De toegevoegde waarde kan zitten in het tijdstip, locatie, functionaliteit (kompas, gps), gemak, etc.

    Uitvoering kan divers zijn: sms, mobiele site, app, augmented reality browser, etc.


    15 december 2009 om 09:02
    Sprize

    @Mark Op het punt van toegevoegde waarde staan we volledig in lijn met elkaar. Zie ook de bijgaande presentatie waarin we uitvoerig ingaan op de context van de eindgebruiker.

    Ik zou eraan willen toevoegen dat de mobiele telefoon als zodanig geen kanaal is.

    Het mobile device heeft naast het Voice en SMS (incl MMS) kanaal ook Web (incl. search), App (incl. widgets) en E-mail dat kan dienen als transport medium van boodschappen.

    Een aantal van deze zijn specifiek ontworpen voor het device en een aantal niet. Succesvolle mobile marketing gebruikt de juiste kanalen voor de juiste boodschappen. Middels posts op Marketingfacts en discussies als deze, dragen wij allemaal bij aan de optimale implementatie van marketing voor mobile devices.


    15 december 2009 om 15:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!