Wat doet Internet voor branding? “Online wereld, verenigt u!”
In zijn rol als Mediamanager bij de Rabobank Groep en als Adviseur bij het IAB, is effectmeting van verschillende media voor Bert Kamp een heel belangrijke zaak. Online is alles in principe meetbaar, alleen over branding is heel weinig bekend. Wat doet een online campagne nou als het gaat om branding?Ik sprak erover met Bert Kamp. Zijn mening is stellig: Online, neem je verantwoordelijkheid! Zorg voor goed onderzoek, voor accurate metingen en laat de wereld eens zien wat de brandingeffecten zijn van online marketing. Nu is alles schimmig, uit onderzoek komt niet duidelijk naar voren wat precies de branding effecten van onder anderen banners, rectangles en search zijn.
“Internet is meer en meer een ROI-medium aan het worden. Ik heb het dan niet over blogs en social media en dergelijke. Op zich is dat ook prima”, zegt Kamp. “Zolang het maar duidelijk is. Dan kan ik mijn budget er wel op aanpassen.”
Goed om mijn huidige collega Bert Kamp hier te zien! Deskundige man, die veel verder kijkt dan mediainkoop.
Als iemand als Bert exploitanten oproept voor een duidelijk onderzoek over de effecten van online op Branding, dan zou ik dat zeer serieus nemen.
Mooie oproep die wij (Marktplaats) graag ondersteunen Bert: ik pak graag de handschoen op. Afgelopen week heeft Alfred Levi samen op ons event de term Clevertizing geïntroduceerd . We riepen adverteerders en collega exploitanten op om een duidelijke bijdrage te leveren om de kwaliteit in media te kunnen benoemen. Volgens mij zitten we dus duidelijk op 1 lijn.
Ik lever dus graag een serieuze bijdrage aan je gevraagde onderzoek.