Next Night 7: Mobile is Dead in de Rooms of Red Bull

29 juni 2009, 03:52

{title}Vanuit Generation Next, het netwerk voor interactieve studenten en young professionals organiseren we regelmatig een Next Night. Een avond voor onze leden met als doel gelijkgestemde geesten samen te brengen en te inspireren rondom een actueel onderwerp binnen de interactieve media. Dit dankzij hulp van onze sponsors, en natuurlijk vrijwillige sprekers van leuke en toonaangevende bedrijven. Eerdere edities van de Next Night gingen over bihvoorbeeld Second Life, Gamevertising, Cross media en de Toekomst van Interactieve Media en spraken mensen van onder andere WebAds, These Days, ABN Amro, Scholz & Volkmer, IJsfontein, MediaMonks, Lemz, en Achtung!. Ook de laatste editie getiteld Welcome To Amsterdam was weer een succes. Morgen gaan we weer een stapje verder tijdens Next Night 7: Mobile is Dead.

Mobile is Dead

Je mobiel is inmiddels veel meer dan een veredelde draadloze telefoon. Het is een always-on verbinding met het web, een camera, een kompas. En dat de mogelijkheden voor ons als interactieve creatieven- en marketeers oneindig lijken, ja dat weten we nu wel. Mobile TV, location based services, mobiel betalen, mobile marketplaces en mobile social networks. Het lijkt wel of alles waar het woord mobile in voor komt instant een succes wordt. Kijk maar eens naar het succes van NU.nl mobiel, KPN Mobiele TV, mobile marketing agencies zoals Marvellous en veelbelovende start-ups zoals My Name is E of TipSpot. En bij Mobile Monday Amsterdam lopen ze elke maand de deur plat. Digitale bureaus, uitgevers & media bedrijven, investeerders en zelfs adverteerders verdringen elkaar om hosanna en halleluja te zingen. Maar is dit ideale plaatje allemaal wel zo mooi als iedereen ons wil doen geloven? Tijd voor een kritische noot en een realistische kijk op de toekomst van mobile.

Programma

We hebben weer een uitdagend programma samen kunnen stellen. Drie specialisten zullen hun licht laten schijnen het hoofdthema. We trappen af met Menno Biesiot, manager business development mobile bij Nederlands grootste digitale uitgever Ilse Media. Hierna een start-up van Nederlandse bodem: My Name is E. Zij maken het mogelijk om allerlei sociale netwerken – zoals Facebook, Linkedin en Twitter – te verzamelen op één plek en vervolgens in real life te delen via je mobiel. Ze wonnen dit jaar trouwens ook de prijs voor meest veelbelovende start-up tijdens The Next Web conference. Afsluiter is Peter Evers van YoMedia, mobile department van Woedend! De geruchten doen trouwens al de ronde dat andere professionals uit de mobile branche aanwezig zullen zijn en niet schromen om zich in de discussie te mengen. Meng je ook in de discussie en kom morgen naar Next Night 7: Mobile is Dead.

Rooms of Red Bull

Interactieve media baseert haar bestaansrecht op innovatie en nieuwe ontwikkelingen. Die gaan heel snel; wat je vandaag bedenkt is morgen oud nieuws. Hierin vinden we deze avond aansluiting bij Rooms of Red Bull, een tijdelijke broedplaats voor de samenkomst van jonge creatieve geesten op de Amsterdamse wallen. Be there, want eind augustus sluiten de deuren! De Next Night begint om 19.30 en eindigt om 22.00. Toegang is gratis voor leden van Generation Next. Alle info over de avond en hoe jij je kunt inschrijven vind je hier.

Ga je als onderneming innovatieve uitdagingen graag aan maar blijft het echte digitaal succesvol nog uit? Niet gek! Het is ingewikkeld en complex om digitale successen te behalen. Uitdagingen die niet met een paar 'buzzwoorden' zijn op te lossen. Een goed team, kennis, gestructureerde werkwijze en techniek zijn de belangrijkste factoren om resultaten te behalen. Groowup en Digital Growth Agency heeft alles in huis om bedrijven en organisaties hierin te ondersteunen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!