Mobile marketing voor HP in Metro Rotterdam
Primeur voor metro Rotterdam: combinatie van (digital) outdoor en mobile marketing
Metroreizigers krijgen aanbieding op mobiele telefoon van Alternate
Ridderkerk, 4 juni 2009 – Metroreizigers in het Rotterdamse metrostation Beurs/Churchilllaan krijgen van 8 t/m 15 juni 2009 op een nieuwe manier aanbiedingen te zien. De afdeling Team Impact van CBS Outdoor heeft samen met computerleverancier Alternate een mobiele marketing campagne opgezet, waarbij reizigers via een aantal digitale schermen en scroller-abri’s in het station worden geïnformeerd over een actie. Daarbij ontvangen ze – na instemming – via Bluetooth een actieaanbod op hun mobiele telefoon. Deze combinatie van (digital) outdoor en mobile marketing is een primeur voor Rotterdam.
Een van de digitale displays van CBS Outdoor op het Rotterdamse metrostation Beurs/Churchilllaan.
Reizigers op het metrostation ontvangen op hun mobiele telefoon vervolgens een korte animatie met een code waarmee ze op de website van Alternate kunnen meedingen naar een prijs: een HP-laptop.
Met deze actie brengt CBS Outdoor de aanbieding van Alternate voor HP-laptops op een interactieve manier onder de aandacht van de wachtende passagiers op de perrons. Er is gekozen voor het Rotterdamse metro station Beurs/Churchilllaan, omdat dit het grootste metrostation van Nederland is, met dagelijks 90.000 reizigers. Kenmerkend voor dit station is ook de diversiteit van de reizigers: zakelijk publiek van de Coolsingel en Westblaak, en winkelend publiek van de Koopgoot en de Lijnbaan.
Deze combinatie van outdoor en mobile marketing biedt zowel CBS Outdoor als Alternate inzicht in het aantal potentiële ontvangers, het aantal mensen dat het actiebericht daadwerkelijk heeft geaccepteerd en de uiteindelijke traffic naar de promotiepagina.