Blue Shots TV Curriculum Vitae: Jeroen Verkroost (Microsoft)

24 april 2009, 12:00

Deze week een aflevering van het programma Curriculum Vitae van Blue Shots TV, waarin Joris van Heukelom op zoek gaat naar de mens achter het CV.

Uitspraken uit een boeiend gesprek met Jeroen Verkroost, Executive Producer Microsoft Belgium:

Yahoo is een beetje gedaan, Apple heeft mooie dingen, Microsoft is echt op de weg terug, maar hoop dingen moeten nog beter. Google is goed maar toch een beetje een one trick pony met een heleboel kleine dingetjes en maar 1 ding wat echt goed is.

Over Microsoft

“De visie van Microsoft op de lange termijn is goed, beetje intellectueel en breed en dus niet altijd herkenbaar voor iedereen en makkelijk te begrijpen. Eenvoud raakt soms uit het zicht.”

Over de hoeveelheid merken Microsoft online: “Onze verkopers gaan op pad met 9 logos onderaan de PowerPoints, dus daar hebben we nog wat stappen te doen.”

Tijdens het laatste gesprek bij Microsoft voor hij werd aangenomen: “Ik wil wel werken voor msn, maar 1 ding, ik vind het wel een kutwebsite dus daar moet wel wat aan gebeuren”…waarop ie een hand kreeg en werd aangenomen.

Over België

Ik begrijp geen reet van België. Ik probeer al twee jaar lang België te begrijpen. Wat gebeurt hier nu? Het feit dat er fietstochten zijn voor mensen die voor iets zijn en dat er andere mensen zijn die punaises komen werpen de dag dat die fietstocht is, dat komt heel koddig over, maar dat is heel serieus en daar moet je ook rekening mee houden, dat je daar zomaar over kan lachen..

Een Nederlander met een Belgische tongval als gast bij Joris Heukelom: Jeroen Verkroost, Executive Producer Microsoft Belgium.

Programma’s volgen van Blue Shots kan via e-Mail, RSS, iTunes, of via Twitter.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Carsten

    Leuk interview om zo even te kijken.


    24 april 2009 om 15:33
    Bartel Scheers

    “Onze verkopers gaan op pad met 9 logos onderaan de PowerPoints, dus daar hebben we nog wat stappen te doen.“

    Ik heb jaren, samen met ons bureau en team, met plezier voor Microsoft gewerkt, maar zelfs vorige eeuw laatste stukkie waren de “r-etjes” en “tm”etjes” berucht MS materiaal en is menig AM gillend het pand uitgelopen.

    “Office..omdat ’t tof is”


    24 april 2009 om 21:54
    Ellen

    Ik begrijp elke keer weer niet waarom die Heukkolom deze interviews moet doen. Hij kan het niet, zijn vragen zijn ronduit onnozel en hij is zelf zo zenuwachtig dat ik er elke keer kriebelig van wordt.

    Neem iemand die verstand van zaken heeft en ZELF een goeie en eerlijke CV heeft.


    26 april 2009 om 11:21
    josti

    Wat een zenuwachtige interviewer.

    Kan er bijna niet naar kijken.


    3 mei 2009 om 07:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief