Nederlandse Half-Life 2 korte film scoort op internet

23 maart 2009, 07:45

Op Games.Blogo plaatste ik vorige week al een bericht over ‘What’s In The Box?’, een Nederlandse korte film met als inspiratiebron de game Half-Life 2. De korte film werd op 13 maart 2009 op YouTube geplaatst en is sindsdien bijna 450.000 keer bekeken. Vooral de massale aandacht van de gamepers en de online game community (die is erg groot) heeft hier aan bijgedragen.

De korte film is geproduceerd door de Nijmeegse studenten Tim Smit en Steven Roeters en heeft naast de game Half-Life 2 ook invloeden uit TV-serie Lost en speelfilm 28 Days Later. De officiële website van What’s In The Box? wekt de indruk dat het niet bij deze ene film zal blijven en dat we binnenkort meer episodes kunnen verwachten. Al met al een bijzonder knap staaltje werk, imho!

Cem Yildiz
Strategic Sales Manager bij Ubisoft

Strategic Sales Manager bij Ubisoft en binnen deze functie verantwoordelijk voor digitale distributie, sublicensing, in-game advertising en strategische partnerships. Daarnaast oprichter van World of Goals en G4M3.nl.

Categorie
Tags

7 Reacties

    Koen Roumen

    Ik was enorm verbaasd toen bleek dat dit ‘slechts’ een kleine productie is van twee studenten en niet een trailer van een nieuwe game o.i.d. De sfeer is geweldig en de grafische effecten enorm goed. Ik hoop dat we meer van deze jongens gaan zien want ik vind ’t super!


    23 maart 2009 om 08:13
    Raimo

    2 studenten?? MFG!! geweldig.. Mooi dat technologie beschikbaar is voor iedereen..


    23 maart 2009 om 08:27
    Thijsp

    Super filmpje..

    Echt sprakeloos van de technologie en de details!

    Alleen jammer van de actie momenten die verslapen de special effects een beetje..

    maar alsnog een productie van studenten amazing!

    zeg me welk progamma ?


    23 maart 2009 om 09:11
    CemYildiz

    @Niels: bedankt voor de link! Dat gaat wel heel erg diep 🙂 Ik ben erg benieuwd of er inderdaad een bedrijf/merk achter zit. Zo ja, dan is het een briljante campagne. Zo niet, dan blijft het een geweldige korte film.


    23 maart 2009 om 13:55
    Raimo

    Was net een interview bij DWDD met de maker.. Kosten waren dus 150 euro om dit te maken..


    23 maart 2009 om 18:25
    Mark de Bruin

    Tussenstand 9 april: Aantal keren bekeken = 1.047.543! Amerikaanse filmmaatschappijen schijnen in de rij te staan. Top voor de makers! Als ze hem op http://www.zideo.nl zetten verdienen ze er ook nog geld mee…


    9 april 2009 om 04:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!