ReclameReview: Veuve Amiot

24 december 2008, 09:47

Een korte maar heftige kerstcommercial voor Veuve Amiot.

Credits:

Bureau: THEY

D.O.P.: Martijn van Broekhuizen

Editor: Amber Hooijmans

Geluid: Alex Nicholls-Lee

Klant: Sandra de Vries, Nikki Wiesman

Producer: Emelie van Wensen

Productie: Laurens Orij

Regie: Michael Sewandono

Productie: Comrad

Postproductie: Crabsalad

Geluid: Wave Sound Studios Amsterdam

De doelstelling:

Veuve Amiot promoten als alternatief voor champagne.

De uitwerking:

Om Veuve Amiot – een mousserende wijn – als alternatief voor champagne tijdens de feestdagen aan te prijzen ontwikkelde They een commercial van 10 seconden. Precies de tijd die de toch feestelijk ploppende kurk nodig heeft om uiteindelijk op de extravagant gedekte tafel te landen.

Het oordeel:

Ik vind veel dingen mooi aan de commercial: het feit dat hij slechts 10 seconden duurt, de manier waarop we vanuit de ploppende kurk naar de wereld kijken en het geluid. Maar wat ik mis is een boodschap. Als niet-champagnedrinker zou ik na het zien van deze commercial namelijk gewoon denken dat Veuve Amiot champagne is. Nergens wordt me immers verteld dat het iets anders is. Misschien is het zelfs wel de bedoeling dat Veuve Amiot wordt aangezien voor champagne, dat kan natuurlijk ook. Verder vraag ik me af of het packshot (het etiket van de fles in dit geval) lang genoeg in beeld is om de afzender duidelijk te maken. Want ook de naam van het product wordt verder nergens genoemd of getoond. Kortom: qua creatieve uitvoering is deze commercial wat mij betreft zeker geslaagd, maar of de doelstelling bereikt gaat worden, vraag ik me af.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!