Laurens Verhagen (Nu.nl) over NuTV

26 november 2008, 06:33

Loek Essers en Emiel Elgersma (Hogeschool Utrecht) hielden op het Rethinking Media-event van DutchMediaProfessionals een interview met Laurens Verhagen, hoofdredacteur van Nu.nl. Het begint over NuTV op mobiel en eindigt met een dikke sneer naar de site van De Volkskrant (zie deze posting van Anton van Elburg op RethinkingMedia).

‘Hoe is NuTV commercieel te verkopen?’ Verhagen: ‘Geen idee, daar ga ik gelukkig niet over. Dat is niet het allerbelangrijkste op dit moment.’ Dan een vraag die nóg meer voor de hand ligt (Wat is het succes van Nu.nl?) met een leuk antwoord. Verhagen: ‘We zijn met veel nieuwe dingen bezig. Op een gegeven moment zit je wel in een lekkere positie. Omdat je al groot bent, wordt alles groot.’ En de site van de Volkskrant, wat vindt Verhagen daarvan? ‘Die wordt met tegenzin gemaakt. Die site wordt niet gemaakt door mensen met passie. Dat zie je gewoon terug.’ Mooi interview, Emiel en Loek!

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

14 Reacties

    venturo

    Raimo, moet dus niet uitmaken, tis maar hoe je dat aanbod, hoe groter hoe beter, organiseert. 🙂


    26 november 2008 om 08:08
    Multus

    KPN gaat het nu aanbieden bij hun mobiele TV abonnement. Dit is nu gratis bij een KPN Flexibel abonnement. Dus het verdienmodel rammelt nog lijkt me.

    Maar het is een start en zeker interessant.

    @ Raimo

    Dit is volgens mij wel het geval.


    26 november 2008 om 08:11
    Laurens Verhagen

    @Max:

    Uiteraard maken wij bij NU.nl ook fouten. Ik zeg ook nergens dat dat niet het geval zou zijn. Wij proberen deze echter altijd wel zo snel mogelijk te verbeteren, bijvoorbeeld nadat wij er door lezers op gewezen worden. Overigens vallen enkele dan wel dubbele quotes – zoals aangehaald op jullie zeer lezenswaardige blog – niet onder mijn definitie van ‘storende” (sic) fouten.


    26 november 2008 om 14:49
    GJ Bogaerts

    Grappig dat Laurens Verhagen vindt dat de meest ambitieuze en snelst gegroeide krantensite van de afgelopen vijf jaar zonder passie gemaakt wordt. Ik wil helemaal niets ten nadele van Nu.nl zeggen, alleen een algemene opmerking plaatsen. Ik heb het meeste vertrouwen in verkopers die me adviseren dat ik ook even bij de concurrent moet kijken. Is Laurens zo onzeker geworden?

    Disclaimer: ik ben het passieloze hoofd van Volkskrant Online


    26 november 2008 om 14:58
    mf@jimstolze.nl

    @max en @richard:

    Volgens mij gaat dit interview over het feit dat NU.nl sinds afgelopen week ook Televisie maakt.

    Ik vind dat copytijgers een leuk blog bijhoudt, maar de reclame daarvoor is nu wel gemaakt 🙂 Laten we het in deze comments over bewegend beeld hebben, dan hoor je ook niet of iets met een ‘d’ of met ‘dt’ geschreven hoort te zijn!


    27 november 2008 om 09:18
    Sander

    @Jim:

    Je hebt gelijk als je zegt dat het interview gaat over het feit dat nu.nl televisie maakt. Maar in dat interview zegt Laurens iets merkwaardigs (goed opgemerkt Max), namelijk dat ze bij de Volkskrant hele dagen storende fouten op de site laten staan. Mijn weblog copytijgers.nl (sorry Jim) toont iets heel anders aan, namelijk dat er op nu.nl enorme taalblunders gemaakt worden. Kortom, reageren op wat Laurens Verhagen in dit interview zegt, lijkt me hier in de comments gepast.

    Maar in de comments praten over bewegend beeld, kan natuurlijk ook. Voel je vrij!


    27 november 2008 om 10:07
    Maurice D

    Heren

    Leuke discussie (spelling). Dat het een kwalijke zaak is, dat is een feit.

    Even over NuTV. Leuke dienst. Mobiel (publiek) is er nog niet klaar voor. We weten allemaal dat geld verdienen op mobiel internet nog niet interessant is. Wel positief dat Nu.nl toch de stap neemt. Aan de andere kant: geld is de drijfveer niet dus is het makkelijk om de stap te nemen richting mobiel, weinig risico.

    Ik ben benieuwd wat de toekomst ons brengt, en Laurens: wie zegt dat ze bij de Volkskrant geen passie hebben voor online?


    27 november 2008 om 12:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!