Wim de Bie stopt met bloggen

14 mei 2008, 01:50

Lees net via AD.nl dat Wim de Bie stopt met zijn veelgeprezen weblog Bieslog. Op zijn weblog schreef hij gisteren:

(…) Na ruim zes jaar een dagelijks weblog te hebben verzorgd voor de VPRO, denk ik dat de tijd is gekomen op zoek te gaan naar nieuwe ideeën. (…)

Wim de Bie hield zes jaar lang voor de VPRO dagelijks zijn weblog bij. In tekst, beeld en geluid gaf De Bie zijn visie op het dagelijks leven en zijn commentaar op de actualiteit. Volgens de Bie ligt er geen enkele externe aanleiding ten grondslag aan het besluit er voorlopig uit te stappen. In 2006 werd Bieslog uitgeroepen tot beste Nederlandstalige weblog door de jury van de Best of the Blogs-verkiezingen.

Jammer, las Bieslog met plezier en gebruikte de weblog vaak als voorbeeld in mijn presentaties.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    frank schouten

    COMMERCIE EN JOURNALISTIEK

    met de toename van het aantal media in de wereld is de commercie in een multiplier geraakt,

    de journalist multiplied heel graag mee. fabrikanten en journalisten hebben een stilzwijgende afspraak gemaakt: als jij de voorkant vol schijt dan vul ik de achterkant wel met reclame leugenarij. samen

    eten wij er lekker van. ik wil niks te maken hebben met die serieuze hoenalistiek. ik wil van alles wat,

    vermaak, vertier, leukigheid, sensatie en heel veel ranzigheid. liefst elke dag een soort voor pagina

    van de telegraaf. er is maar een weg geld, omzet, winst en nog meer winst. dit is het voornaamste

    “doel”, waarom wij leven. bij de staatsomroep is dat spelletje ook al jaren aan de gang. neem het

    programma Jut en Juul (pauw en witteman) een grote uitdragerij van vieze boekjes, vieze plaatjes,

    nog viezere toneelstukjes, idiote filmpies en een platvorm voor de advocatuur in crime. bij de afdeling: vermaak en vertier hournalistiek valt het grote geld te verdienen. moet je deze uitdragerij

    financieel steunen? neen, van mijn belastinggeld geen uitdragerijtje maken. is het gesprek de oplossing: neen meer van hetzelfde. de oplossing voor mij (reeds vele jaren in de praktijk gebracht) zo min mogelijk kijken en via internet actief bezig zijn met datgene wat je leuk vindt.

    frank schouten


    17 mei 2008 om 19:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief