ADV: E-mailcampagnes als spam behandeld?

28 april 2008, 02:45

De strijd tegen spam kent z’n keerzijde. De kans groeit namelijk dat zorgvuldig voorbereide e-mailcampagnes bouncen en daar ondervinden bedrijven schade van. Marketeers en ICT-ers kunnen echter de nodige maatregelen nemen, maar er zijn een aantal hindernissen te nemen.

E-mail Service Providers lanceren steeds nieuwe methoden in de strijd tegen spam en het is daarom een kwestie van inzicht hebben in en rekening houden met hun eisen. De verzender wordt beoordeeld op verzendprocedures als het opt-in beleid, lijst hygiëne en verzendvolume. Welke e-mails worden bezorgd, welke niet en wat zijn hiervoor de redenen? In samenwerking met branchevakorganisaties wordt een voorlichtingsdag voor marketeers en ICT-ers georganiseerd. Onder andere met een overzicht van de trends, de standpunten en visies van de spelers in de markt.

Op dinsdag 27 mei 2008 vindt het seminar over serverreputatie en emailmanagement plaats bij Media Plaza, Utrecht. Met sprekers van Rapid Sugar, Kaspersky Lab, Experian, Reputy Europe, Microsoft en branchevakorganisatie DDMA.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Markus

    zorgvuldig voorbereide e-mailcampagnes is spam.

    Wellicht heet het dan; zorgvuldig voorbereide spam!

    groets markus


    5 mei 2008 om 11:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!