IAB, NLGD en Newzoo lanceren Brands and Games 08

8 april 2008, 15:05

{title}Het Interactive Advertising Bureau (IAB) en Stichting NLGD (NLGD) organiseren Brands and Games 08 in samenwerking met game advertising specialist Newzoo als onderdeel van het internationale Festival of Games event. Uniek aan dit event is de samenwerking tussen de brancheorganisatie online adverteren (IAB) en die van de gamingwereld (Stichting NLDG), samengebracht door Newzoo. In plaats van drie losse, zal er nu één groot event plaatsvinden.

Brands and Games biedt overzicht en inzicht in game advertising mogelijkheden in de breedste zin: 1. rondom games (bv. pre-game ads op gameportals), 2. in games (bv. product placement in console games of virtuele werelden), 3. met games (bv. branded games en co-marketing). Zaken die aan bod zullen komen, zijn, succesfactoren, cases en trends gecombineerd met doelstellingen en doelgroepen van adverteerders.

Keynote, introductie en parallelsessies met adverteerders

De keynote speech en overzichtspresentatie bieden een inspirerend en praktisch overzicht van het game advertising speelveld. De vier individuele parallelsessies nemen marketingcommunicatie doelstellingen als uitgangspunt: 1) Awareness & Traffic, 2) Engagement & Education, 3) Sales & Data, 4) Co-marketing & sponsorships. Locatie is het Louis Hartloopercomplex in Utrecht. Het exacte programma tussen 9:00 en 17:00 op woensdag 18 juni wordt eind april bekend gemaakt. Registratie is reeds mogelijk via www.brandsandgames.org.

Speed dating

Gedurende de dag worden meer dan 100 mini-meetings gefaciliteerd waar ter plaatse voor kan worden ingeschreven. Adverteerders kunnen vooraf speed dating tafels claimen en hun concrete uitdaging inbrengen.

Kortom: een mooie gelegenheid voor marketeers om games van dichtbij te zien (Festival of Games) en daarnaast ook met game ontwikkelaars en uitgevers in contact te komen. Ook noemenswaardig is dat Marco Derksen de inleiding zal verzorgen. Wat mij betreft een erg mooi initiatief en ik wens de betrokken partijen en personen dan ook heel veel succes toe!

Cem Yildiz
Strategic Sales Manager bij Ubisoft

Strategic Sales Manager bij Ubisoft en binnen deze functie verantwoordelijk voor digitale distributie, sublicensing, in-game advertising en strategische partnerships. Daarnaast oprichter van World of Goals en G4M3.nl.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!