ReclameReview: Peijnenburg
Ik vind het niks, deze nieuwe commercial van Peijnenburg. Wat vinden jullie?
Credits:
Creatie: Edwin Kopper en Richard Kuiper (Leukwerkt Worldwide)
Regie: Richard Kuiper
DOP: Joost Dankelman
Postproductie: Postoffice
Editor: Léon Verkade
Geluid: Good Sounds
Klant: Marco de Leeuw, Yvonne Vanlier, Sipke van der Werf
Voor:
De casting is goed: leuke typetjes allemaal.
Tegen:
De onsympathiekste persoon van deze commercial (die zijn medevliegenier uitlacht omdat zijn vliegtuig crasht) biedt op een lullige manier Koffieleutjes aan (kijk eens, mijn helikopter vliegt nog wel!). Lijkt me niet echt handig om je product (waar overigens heel weinig over verteld wordt) met die persoon te vereenzelvigen. Bovendien lijkt het concept wel heel erg op de commercials van Cup-a-Soup uit de jaren negentig (“Soepie?”).
Met een vorige commercial won Peijnenburg de Loden Leeuw. Of deze ook zo slecht gewaardeerd wordt door het publiek moeten we nog even afwachten.
Inderdaad een irritante reclame… vroeg me al wanneer dat iemand er iets over ging zeggen.
Een goede kandidaat voor de loden leeuw
hoe zielig kan een commercial zijn…
Het zal wel aan mij liggen, maar ik versta ook nog eens de helft niet. Maar ja, ik ben dan ook 50-plusser, en die komen een beetje traag op gang, ook op internet, zo blijkt uit onderzoek.
Waar ik me ook aan erger – maar dat komt misschien weer omdat ik in het onderwijs zit – is het toenemend platte taalgebruik in veel commercials, zo ook hier. Alsof half Nederland uit complete spraakgestoorde debielen bestaat.
Wanneer komt er eens een Peijnenburg-reclame met de stem van Philip Bloemendal? Past ook wat meer bij het oubollige imago van ontbijtkoek………
Vond de vorige reclames leuker.
Filmpje is ook van slechte kwaliteit, kan het ook aan liggen.
Irritant. Mustang P51 is een geweldig vliegtuig dat dan weer wel.
Peperkoek staat trouwens stijf van de suiker, en bij mijn weten is suiker een giftige harddrugs. Als u mij niet gelooft dan vraagt u het maar aan uw internist.
Ik vind deze reclame veel te gezocht. In de voorgaande commercials wisten ze het “happen naar” veel beter te verwerken. Nu komt dat uit het niets. En is het spotje meer een miste lukte viral. Jammer want ze waren erg goed bezig…
“Happen naar” was veel leuker. Ik heb deze reclame een aantal keer passief gezien en wist pas toen ik actief ging kijken dat het om Peijnenburg ging.
Da’s een slecht teken volgens mij, hoewel het uiteraard niet betekent dat de commercial per se slecht is.
Toevallig was ik aanwezig bij de opnames van deze commercial (ik moest de oude hippie VW bus besturen) Ik sta dus compleet buiten het productieteam!
Toen ik op de locatie het script hoorde en bij de opnames was, werd het geheel mij erg duidelijk. Echter als ik dit eindresultaat zie, merk ik dat er veels te veel informatie in die paar seconden gedrukt is, waardoor het verhaal niet duidelijk overkomt.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!