De game innovations van CES2008

9 januari 2008, 17:22

CES2008 dag 2 met de game innovations:

  • Entropia-universe.com is groter in $$$ dan Second Life

    en heeft net zoveel actieve gebruikers. Gaat naar de beurs dit jaar. Zij staan in het Guinness World Records Book vanwege de duurste virtuele objecten ever sold. Meerl info kun je ook vinden op bij Wikipedia. Club Neverdie kocht voor $100k echte dollars een stuk land met allerlei entertainment en was all over the news.

  • Harnas en helm die je klappen geven tijdens het spelen. Distributie gaat door Philips gebeuren. Het voelt alsof je echt een klap krijgt en dood gaat (wat ik niet doe voor de bloggersgemeenschap, zie mij lijden in het filmpje)
  • Wind, licht/schokken worden in de game geïntegreerd Ubisoft/Philips met AMBX producten. Prijzen vanaf $199-$399 . Ambient light, windturbine en schokapparaat + games included
  • Sony Playstion 3 $40 Camera demonstratie en Slideshow feature demo
  • Guitar hero is een crazy hobby hier, Jongeren en ouderen spelen gitaar en drums.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

5 Reacties

    vincente

    @marco op ces staan veel add-ons voor de ipod maar apple was er niet dus het was meer veel hifi stereo met plaats voor een ipod.

    Maar grote Schermen lijkt 50% van het vloeroppervlak.

    Hd domineerd verder alles hd camera’s, foto’s, blueray/hd dvd gevechte (komt nog een filmpje over)

    #3 computer zalen vol in alle soorten en maten.

    Lcd fotolijstjes waren erg populair.

    Maar apple was er niet dus viel allemaal reuze mee. Maar iedere hifi leverancier had wel een ipod apparaat maar ik werd er niet enthousiast van.

    @marco coole rap

    @herman tja making a deal in de usa is altijd mogelijk. Ik quote gewoon zijn standaard prijs.


    9 januari 2008 om 20:04
    herman

    Dat snap ik, maar voor een stukje consumentenelectronica is het wel een belachelijk groot verschil… Loopt die gast van ubi dan achter, of zijn die ambx setjes gewoon erg margevol?


    9 januari 2008 om 20:24
    Michel Hendriks

    Entropia! Joh! Toen het net begon, als Project Entropia, volgens mij toen nog zwaar in de beta fase, heb ik het een tijdje geprobeerd, maar ik vond de grafische kant zo tegenvallen dat ik er zelf maar weinig aan vond. Leuk om te zien dat het toch behoorlijk gegroeid is, en ik zie dat ze de CryENGINE 2 gaan gebruiken. Toch maar eens wat minder World of Warcraft gaan spelen, en me weer aanmelden voor Entropia!

    De helm en het vest staan je trouwens erg goed Vincent, het filmpje ziet er nu vooral grappig uit, maar ik kan me voorstellen dat als je het aan en op hebt, je een game toch echt meer beleeft. Philips AMBX door laten evolueren en voor je het weet stinkt het op je kamer naar rottend vlees als je met een tevreden grijns Counterstrike afsluit 😛


    10 januari 2008 om 11:23
    CemYildiz

    @herman: “Loopt die gast van ubi dan achter, of zijn die ambx setjes gewoon erg margevol?”. Ik noemde de advies verkoopprijzen. Het is gebruikelijk dat re/e-tailers hier vaak onder zitten. Heeft dus niks met “achterlopen” te maken.

    @video: subliem camera-werk zeg! 😉


    10 januari 2008 om 11:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief