ReclameReview: Sanex

21 november 2007, 12:41

Sanex toont lef met deze commercial.

Credits:

Bureau: Maarten van de Vijfeijken, Scato van Opstall (FHV BBDO)

Account: Judith Weijers, Emilie Duqué

RTV Producer: Niko Koot

Productiemaatschappij: Caramel Pictures

Producer: Peter Zeven

Regisseur: Andreas Grassl

Offline: Kevin Whelan

Muziek: Sizzer Amsterdam

Verantwoordelijk bij klant: Mylene Heystek, Brieke Hillen

Voor:

Respect voor Sanex om een commercial te laten schieten zonder tekst of zelfs een afsluitende url. Het enige dat je aan het einde in beeld ziet, is het packshot van de douchegel waar het om gaat. Voor de rest is het alleen maar schoonheid: sfeervol geschoten beelden die goed bewerkt zijn (de blauwe kleur is altijd aanwezig) en een schitterend achtergrondnummer. Erg mooi om naar te kijken en het valt zeker op in een reclameblok vol schreeuwende filmpjes die allemaal zo grappig mogelijk willen zijn.

Tegen:

Een mooi filmpje maken is één ding, maar werkt het ook? Kijkers zien pas aan het einde van de commercial dat het om Sanex gaat. Alleen oplettende reclamekijkers zullen de blauwe kleur van de beelden direct associëren met het merk. Verder wordt er niet verteld om welk product het precies gaat of waarom dit product zo goed is. De verschijning van Pieter van den Hoogeband zou dus genoeg moeten zijn om mensen dit product te laten kopen. Dat is een grote gok, lijkt mij.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Bob van Oosterhout

    Eerlijk is eerlijk: een schitterende commercial; geweldige beelden! Een waardige opvolger van de cyclus met Rintje Ritsma in de jaren negentig. Het is inderdaad de start van een campagne die rondom de Spelen een climax zal bereiken, dus de herkenning zal gedoseerd worden opgebouwd. Of het inderdaad in grote getale mensen het zwembad in zal krijgen blijft de vraag; jammergenoeg is zwemmen een ‘lastige’ sport, gezien het feit dat de drempel eenvoudigweg hoger is dan een rondje rennen of een uurtje fitnessen…


    25 november 2007 om 19:16
    Vincent Leenders

    Een prachtige commercial met VdH in een hoofdrol. Zou iemand bij de KNZB en Sanex hebben stilgestaan bij wat nu is gebeurd tijdens het EK Zwemmen? VdH griep, Sanex verkouden of zoiets? Die vraag kwam bij me op toen ik deze commercial voorbij zag komen, terwijl ik zat te wachten op de samenvattingen in Studio Sport. En dat in de wetenschap dat Van den Hoogenband al lang niet meer actief zou zijn op het EK. Gelukkig zijn de Spelen pas in augustus.


    23 maart 2008 om 19:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!