ReclameReview: 3FM

31 oktober 2007, 09:22

De commercial met Eric Corton geeft weer wat de muzikant/3FM-DJ als puber al voor zijn muziek over had.

Credits:

Creatie: Karin Heinen, Maurits Rinders (Y&R Not Just Film)

RTV: Erika Vocking, Chantal Gulpers

Regie: Marco Grandia (Christel Palace)

Editor: Kim Hindrichs

Fotograaf: Annie Hoogendoorn

Illustraties: Silas

Voor:

De pay-off “All for music” wordt hier perfect vertaald in een commercial. Het werk in een slachthuis is natuurlijk vies en niet leuk, zoals Eric zelf al zegt: hij vond het verschrikkelijk, maar hij hield er wel een elektrische gitaar aan over. De beelden zijn sfeervol geschoten en de (kort) gebruikte illustraties vind ik ook mooi gemaakt en echt iets toevoegen aan de commercial.

Tegen:

Het filmpje zegt natuurlijk helemaal niks over het product of merk 3FM. De kijker wordt ook niet direct aangezet tot actie. Maar eigenlijk zou je dit ook weer als een sterk punt kunnen zien, want dat heeft 3FM blijkbaar niet nodig.

Conclusie: ik vind hem erg goed.

Wat jullie?

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Jorn

    David, ik vind de commercial ook goed. Zoals jij al aangeeft laat de spot heel mooi zien dat Eric Corton alles over heeft voor muziek. Ik snap -afgezien van zijn verhaal- de keuze voor Eric Corton niet echt. Hij is niet hét boegbeeld van Radio 3FM. In dat opzicht had ik eerder een Giel Beelen of Gerard Ekdom in de hoofdrol verwacht.


    31 oktober 2007 om 13:48
    Hardcopy

    Misschien hebben ze juist voor Eric Corton gekozen omdat hij ook muzikant is? Maar je hebt wel gelijk: iedere DJ zal wel een mooi verhaal hebben om te vertellen, dus ook Giel Beelen en Gerard Ekdom.


    31 oktober 2007 om 14:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!