PR speelt een steeds belangrijkere rol

1 september 2007, 20:24

Een paar weken geleden las ik een artikel in Advertising Age van Jeffrey Davidoff. In dat artikel stelt Davidoff dat wanneer we kijken naar alle marketingtools en alle communicatiemogelijkheden die we hebben, bedrijven steeds meer gaan vertrouwen op PR, websites en online media. Daar zijn de belangrijkste beinvloeders te bereiken, die meer invloed hebben op potentiele kopers dan traditionele vormen van reclame. In het artikel staat uit recent onderzoek van de Association of National Advertisers blijkt dat PR nummer een is voor wat betreft algehele toegevoegde waarde.

Veronis Suhler Stevenson publiceerde onlangs in de Communications Industry Forecast: “Public relations bureaus zijn er goed op ingericht om succesvol te kunnen opereren in het huidige medialandschap omdat ze eraan gewend zijn meerdere media te selecteren voor verschillende doelgroepen. Grotere bedrijven zien steeds meer in dat public relations een essentieel onderdeel is van de marketing mix. Zij stellen in hun rapport dat dat de jaarlijkse groei van 2006 tot 2011 gemiddeld tien procent zal zijn. Dat is volgens dit rapport significant hoger dan de cijfers voor reclame.

Caroline Korsten is actief op het internet sinds midden jaren negentig. Ze studeerde communicatie en (gezondheids)psychologie en heeft een brede kennis en werkervaring op het gebied van PR, journalistiek, marketingcommunicatie en reputatiemanagement. Gewerkt bij diverse multinationals. Deze Europa-trotter woonde vier jaar in Duitsland en twee jaar in Engeland. Geinteresseerd in alles wat met online communicatie en psychologie te maken heeft.

Categorie
Tags

5 Reacties

    media

    Heb je het rapport ook kunnen inzien Caroline? Zou aardig zijn om hier wat meer resultaten uit het rapport te laten zien.


    2 september 2007 om 05:08
    Rodjer

    Erg interessant, bedankt voor de link! Ben er overigens helemaal mee eens.


    2 september 2007 om 10:09
    media

    Ook helemaal mee eens: advertising zal steeds meer marketing en pr worden.

    Stephan Fellinger gaf daar ooit een aardige toelichting op:

    advertising = roepen dat je het goed doet

    marketing = zorgen dat het het goed doet

    pr = zorgen dat anderen vertellen dat je het goed doet

    Denk er maar eens over na!


    2 september 2007 om 19:28
    hans.busio

    “zorgen dat anderen vertellen dat je het goed doet” kan vanzelfsprekend ook met advertising en marketing worden bewerkstelligd. Een ‘member-get-member’ actie is tenslotte geen pr. Verder zie ik PR ook als een belangrijk instrument, met als kanttekening dat de meetbaarheid en accountability van bureaus ver te zoeken is.


    5 september 2007 om 06:53
    Hypotheek

    Mee eens. Men gaat steeds meer in op marketing en PR.


    18 februari 2009 om 08:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief