Vist Microsoft weer achter het net?

1 mei 2007, 13:35

Gisteren werd bekend dat Yahoo het Amerikaanse mediabureau Right Media zal overnemen. Right Media is een online marktplaats waarop adverteerders en aanbieders van advertentieruimte worden samengebracht. Met de overname is een bedrag gemoeid van ongeveer 500 miljoen Euro.

Deze overname roept echter gelijk weer nieuwe vragen op. Na de veel besproken overname van DoubleClick door Google, is er namelijk nog maar één grote partij die op het terrein van bannering nog niks heeft overgenomen en dat is Microsoft. De vraag is dan ook: welk bedrijf gaat Bill Gates kopen om niet nog verder achterop te raken? Op Marketing Pilgrim wordt inmiddels 24/7 Real Media als belangrijkste kandidaat genoemd. Niet verwonderlijk als je de homepagina van de 24/7 Real Media bekijkt:

{title}

David van Dam
Managing Director Performics Nederland bij Performics Nederlands

David van Dam is een senior online marketeer met een specialisatie in performance marketing. SEA, SEO, web analytics, usability en conversie optimalistie: het zijn allemaal onderwerpen waar hij mensen niet alleen graag mee helpt, maar ook erg graag over praat en schrijft. Voor Marktingfacts zal David zich richten op nieuws, trends en andere interessante ontwikkelingen op het gebied van online performance en conversiemarketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief