Marketingfacts top10 April 2007
|
|
|
|
Bovenstaande tabel toont de top10 van artikel in de maand April op basis van doorkliks en reacties. Afgelopen maand was het artikel Laat ze maar komen die 1 april grappen van Marco zowel qua doorkliks als aantal reacties de nummer 1. Mede dankzij opname op onder andere MSN reporter kregen we de nodige extra traffic op het artikel.
Blogger Mark de Bruin zijn derde artikel op Marketingfacts was een schot in de roos. Het artikel over webrichtlijnen, W3C en drempels weg leverde een aardige discussie op met 56 reacties. Mooi gedaan, Mark! Qua aantal reacties sluit Bart Nagel de top 3. Hij is schrijver van het Marketingfacts jaarboek en vroeg via een artikel op Marketingfacts input voor het hoofdstuk over e-mailmarketing. 50 reacties met waardevolle input voor het jaarboek was het resultaat. Een andere opvallende staat onder aan de lijst qua reacties, blogger Paul van Veenendaal (a.k.a. onze wekelijkse Viral Marketing guru) weet in slechts twee dagen tijd de top 10 te bereiken dankzij een virtuele Elvis 😉
@ Paul de vorige keer was ik minder slim, laatste dag van de maand. Die teller staat inmiddels boven de 160. Denk wel dat Joost met recht de hit van dit jaar genoemd mag worden.
@Paul: top 5 in qua aantal artikelen in 2007 is op dit moment
Marco: 289,
Paul: 183
Carl: 68
Erik: 52
Albert: 31.
Ik moet even nakijken hoe die Viral Friday postings worden geteld, als 1 of 10 in een week 😉
Met een dubbelslag in mei red ik het niet. Het aantal bloggers is inmiddels dusdanig veel dat het nieuws geplaatst is voordat je het weet. Verder merk ik dat de werkzaamheden die ik aan de achterkant doe (coördinatie rondom doorvoeren van de wijzigingen, opvangen allerlei vragen als Marco er even niet is of op vakantie is, afhandelen zaken rondom Marcom top100, doorsturen persberichten aan relevante bloggers etc.) ook aardig wat tijd vergen. Dat gecombineerd met feit dat bloggen over interactieve marketing weinig tot niets te maken hebben met mijn èchte werk, maakt het soms lastig voldoende tijd te vinden. En da’s vaak knap balen, maar het zij zo.