Brandgagement USAToday: 380% groei in één maand

20 april 2007, 08:24

{title}

Vorige maand ging een vernieuwd USAToday live, met een sterke focus op het betrekken van de lezers in wat zij ‘networked journalism’ noemt. En dat heeft bijzonder mooie resultaten opgeleverd: het aantal geregistreerde leden groeide in één maand met 380%, en het aantal unieke bezoekers met 21%.

Of utmost importance, the new site was designed to create a community around the news—one that connects readers to reporting and each other, according to Jeff Webber, the site’s senior vice president and publisher.

“Our readers are always looking for new ways to engage more directly in discussions,” Webber said.

Sections seeing particularly strong traffic gains include Sports, Money, Travel and Tech, according to Gannett’s internal measurements.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Bram Koster

    Misschien goed om aan te geven dat die 380% de groei betreft van het aantal registraties op de website. Zoals het er nu staat lijkt het of het (betalende) abonneebestand van de (papieren) krant zelf met 380% is gegroeid.


    20 april 2007 om 10:40
    mangold

    @Bram: Die mogelijke (maar hoogst onwaarschijnlijke) conclusie had ik over ’t hoofd gezien. Maar je hebt gelijk; ik heb ‘abonnees’ dus maar in ‘geregistreerde leden’ gewijzigd.


    20 april 2007 om 10:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!