Viral Friday: Think before you post

13 april 2007, 10:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.

Deze week is de nummer 1 positie in de Viral Friday Top 10 voor “Think before you post“, een commercial van het Amerikaanse Ad Council over de gevaren van het plaatsen van persoonlijk informatie op het web door jongeren. Ad Council werkt nauw samen met de U.S. Department of Justice en National Center for Missing & Exploited Children ter voorkoming van online sexuele exploitatie. Op plek 2 staat Sloggi Billboard Director, een leuke online actie van het bekende ondergoed merk, gemaakt door het Rotterdamse reclamebureau IN10, waarmee je in minder dan 5 minuten je eigen billboard voor Sloggi hebt ontworpen. Centraal Beheer maakt de Top 3 op deze vrijdag de 13e compleet met hun nieuwste commercial Cipier. Net zoals de met SpinAwards bekroonde Calluci campagne is deze commercial ook voorzien van een game. In Cipier the Game is het de bedoeling om zo lang mogelijk uit handen van de gedetineerden te blijven.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier.

Meer

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

8 Reacties

    Roy Tomeij

    Daarnaast heeft Sloggi ervoor gezorgd dat ze bijvoorbeeld op weblogs a la Retecool terecht zijn gekomen door, in dat geval, bij het commando ‘retecool’ aan ‘Jess’ te geven de naam van de weblog te tonen op de buik van het model.


    13 april 2007 om 11:25
    jpschadde

    Reclame van DDB van de Cipier is inderdaad weer geniaal. Eindelijk weer een sterke, waarbij je het niet meteen verwacht wat er gaat gebeuren. Heel fijn. Enige tekst erbij zou geen kwaad kunnen nee, zoals Marco al zei…

    @Marco; denk je sinds ’think before you post’ wel goed na bij wat je post ;)? Toepasselijk trouwens ook meteen op die JustinV.

    Last but not least; wendyswereld.nl is de bom natuurlijk. Wie heeft dat gemaakt? Leuk gedaan in ieder geval; die wint next week ja Roel!


    13 april 2007 om 11:44
    media

    @jpschadde: ik heb vanmorgen mijn oudste dochter (bijna 10 jaar) ook laten zien wat het betekent als je online iets post in een forum. Ze heeft ruim 1,5 jaar geleden ergens iets onder haar eigen naam gepost. Ze schrok toch wel dat ik haar dat nu even kon laten zien via Google.


    13 april 2007 om 11:53
    Karlijn

    Qua inzet op Hyves is Wendy wel een regelrechte kopie van de Achmea Oppepper. Ben benieuwd of Martin weer een klacht in gaat dienen, of dat hij nu door het leuke koppie van Wendy wordt afgeleid…


    13 april 2007 om 12:01
    evroekel

    @Roel/Paul: Wendy is leuk/aardig, maar ik heb het even gehad met videotjes en commando-box. Zal wel komen dat je als blogger te veel van dit soort zaken ziet langskomen 😉 En.. ik had gehoopt dat Wendyswereld wat vaker ging wijzigen want het rijtje werk, shoppen, internet, restaurant, station ken ik zo langzamerhand wel 😉

    @Paul: waar blijft jouw billboard-versie voor Marketingfacts?


    13 april 2007 om 12:53
    Annet

    Wat een compliment Paul! Ga je ze nu soewen? 😉


    14 april 2007 om 10:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief