FBTO beschildert dak voor Google Earth

4 april 2007, 09:37

FBTO beschildert dak voor Google EarthOm optimaal zichtbaar te zijn in Google Earth heeft verzekeraar FBTO het dak van het hoofdkantoor in Leeuwarden beschilderd met een enorm logo. Het logo op het dak is maar liefst 30 meter lang en 10 meter breed. “Binnen enkele maanden komt de satelliet weer overvliegen, dus dan zullen we weten hoe het uitpakt”, zegt Paul Koopman, marketingmanager van FBTO in de Leeuwarder Courant. Bekijk hier het fimpje dat de Leeuwarden Courant maakte.

Een tijdje geleden liet KLM weten Google Earth te gebruiken om haar wereldwijde bestemmingen zichtbaar te maken. Daarnaast zijn er internatiaal ook wel bedrijven te vinden die Google Earth op een vergelijkbare manier als FBTO gebruiken. Zijn er in Nederland nog andere adverteerders te vinden die Google Earth op een innovatieve manier gebruiken?

Categorie
Tags

15 Reacties

    CasaMan

    Het is grappig dat het gros van de mensen denken dat de hoge resolutie foto’s op google earth met satalieten geschoten worden terwijl in realiteit dit met kleine vliegtuigjes gebeurd.


    4 april 2007 om 09:57
    Alexis van Dam

    Toch wel een mooie stunt van FBTO om echt zichtbaar op Google Earth te zijn. Google Earth lijkt op deze manier een vast onderdeel van de communicatiemix te worden.


    4 april 2007 om 10:01
    ErwinVanLun

    Wachten is op het moent dat Google via een directory listing automatisch de bedrijfsnamen op het dak gaat schrijven. Of wanneer TomTom dat gaat doen zodat je in een 3d straatgezicht de bedrijfsnaam op een pand zie staan, veel groter dan alleen boven de deur. Dan hoef je nog alleen tegen je auto te zeggen: ‘rij mij naar FBTO’ (als dat niet via je kalender is doorgezet) en dan gebeurt dan gewoon (tenzij er meerdere locaties zijn natuurlijk). Dan is dakreclame maar een gimmick.


    4 april 2007 om 10:25
    Ertje

    Leuk bedacht !

    Best lullig als de satelliet of vliegtuigje binnenkort langs komt en het is net bewolkt.

    Of dat ze nog bezig zijn met het schilderen terwijl je denkt dat de satelliet of vliegtuigje binnenkort langs komt, maar het was net toevallig vandaag..


    4 april 2007 om 10:32
    kappenburg

    @ertje:

    Dat er alleen staat:

    FBI

    Hoe wordt er dan gereageerd?


    4 april 2007 om 10:33
    Migo

    Ik maai elke week m’n logo in het grasveld voor het kantoor. Wel intensief, maarja..je weet nooit wanneer er nieuwe foto’s gemaakt worden.


    4 april 2007 om 10:50
    Willem

    Het klinkt als een verlate 1 aprilgrap, maar het gebeurt echt aan Het Moleneind in Drachten. Een straat van een kilometer lang en zeker tien meter breed wordt geheel fel zwembadblauw gespoten. „Als ze weer komen fotograferen met de satelliet voor Google-Earth, lijkt deze straat tot aan het centrum toe net een kanaal!” legt kunstenaar Henk Hofstra enthousiast uit. „Over zo’n anderhalf jaar wordt de vorige eeuw gedempte Drachtstervaart weer helemaal prachtig uitgegraven! Want evenals in andere plaatsen hebben de mensen er nu weer spijt van…Water is toch ook veel mooier?”

    Gisteren werd de aftrap voor de opvallende spuitklus gegeven met genodigden. En met omwonenden uiteraard, waarvan sommigen nog dachten dat het wel een grap zou zijn. Maar niets is minder waar: sterke mannen nemen de verfspuit vaardig ter hand. Medewerkers Michel, Sjoerd en Jeroen van het bedrijf Viamark uit Emmen voeren de klus uit. „We spuiten natuurlijk vaak, zo doen we sportvelden, maar dit is wel iets heel bijzonders!” aldus Michel. Eind van deze week moet de monsterspuitklus af zijn.


    4 april 2007 om 10:54
    evroekel

    Mooie zet van FBTO of er nu wel of niet een vliegtuig overkomt de publiciteit is er inderdaad al. Iemand enig idee hoe vaak Google Earth geupdate wordt? Kortom hoe lang zou het duren voordat e.e.a. echt zichtbaar is in Google Earth?

    @Sint: Beetje PR-medewerker had wat blogs gemaild 😉


    4 april 2007 om 14:22
    Ton Verplanke

    Aan de bloembollenvelden te zien is de laatste update ongeveer een jaar oud.


    4 april 2007 om 15:26
    media

    Haha, ze hebben alleen de foto op kop gezet Manuel. Maar wel gaaf!


    4 april 2007 om 17:49
    ErwinVanLun

    Heb zelf ooit een tijdje bij KLM Nederland in Hoofddorp gezeten. Ik meen me te herinneren dat daar in de kiezels op het dak ook een patroon lag. Maar of dat het kroontje was, of de letters KLM, dat weet ik niet meer. Luchtvaartmaatschappijen zijn zich bewuster dan wie dan ook dat je dingen ook vanaf de bovenkant kan zien en het creatieve tuiniersbedrijf heeft dat vast in gedachten ook meegenomen.


    4 april 2007 om 17:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!