Viral Friday: Hillary ‘1984’
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.
Excuses voor de late plaatsing van Viral Friday. Deze week staat het spotje met Hillary Clinton als Big Brother, een remake op de befaamde ‘1984‘ video van Apple, op nummer 1. De Apple commercial van destijds was sterk geïnspireerd door de roman 1984 van George Orwell. De anti-Hillary clip, genaamd “Hillary 1984” heeft zich afgelopen week razendsnel verspreid en is op YouTube inmiddels 2,5 miljoen keer bekeken. Op plek 2 “Hammer & Coop: Music Video“. Na de 6 webisodes van Hammer & Coop, een campagne van Mini Cooper, hebben de makers van de twee Starsky & Hutch-achtig ogende figuren een toegift voor de fans in petto: een heuse eighties retro videoclip. Met meer dan 500.000 views, 280 comments en 385 bookmarks een regelrecht succes! Sacha Baron Cohan aka Borat Sagdiyev maakt deze week de Viral Friday Top 3 compleet met zijn versie van Baywatch: Sexydrownwatch.
Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier.
Stem op dit artikel op: eKudos, MSN Reporter, Geenredactie, Wat vinden wij over of Digg.
Ik zit er al (bijna) de hele dag op te wachten en de link gaat nu nog naar week 11…
Het wordt toch eens tijd dat een VROUW deze rubriek een keer samenstelt…….
Opnieuw een fraaie lijst Paul maar ik blijf de usability een drama vinden. Zouden we deze week niet een andere opzet krijgen? Die jongens van Onstuimig moeten eens wat minder naar de kroeg volgens mij 😉
Jeroen, iedereen heeft de mogelijkheid om suggesties te sturen naar viralfriday-at-marketingfacts.nl. Ook vrouwen!
Er zitten inderdaad leuke commercials tussen.
Misschien heb ik iets gemist in eerdere edities, maar ik ben toch benieuwd: op grond van welke criteria de top 10 is samengesteld?
Het is leuk om de achtergrond van de virals te lezen, maar ik ben ook benieuwd naar waarom deze als ‘de beste virals van de afgelopen week’ worden beschouwd, naar ik aanneem vanuit een marketingperspectief. Wat maakt ze zo goed?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!