How To Kill A Brand: de PS3 song

25 februari 2007, 13:13

Gisteren verwees Marco al naar de How To Kill A Brand video, gemaakt door Doc Adams en geplaatst op YouTube. De maker uit hierin kritiek op Sony en de in maart te verschijnen game console PS3. Is dit het werk van fanboys, of gaat het hier om ontevreden klanten?

Merk op hoe in de muziekvideo de quote van Phil Harrison, grote baas bij Sony Computer Entertainment Europe, op creatieve wijze is ge-edit. Deze video past goed in het verlengde van hevige discussies op internet tussen aanhangers van de Xbox 360, PS3 en Wii. De zogenaamde fanboys gaan hierbij door het vuur voor “hun console”, zijn zeer loyaal en bekijken de zaken vaak vanuit één standpunt. Je zou haast zeggen dat dit de ideale consumenten zijn voor een merk of product.

Naast de How To Kill A Brand video is er ook de Buggy Saints Row: The Musical video, die in december 2006 verscheen. De video werd gemaakt naar aanleiding van enkele bugs in de game Saint’s Row voor de Xbox 360, waar veel gamers boos over waren.

Dat de ‘strijd’ tussen de Xbox 360, PS3 en Wii op internet niet altijd een even serieus is, werd afgelopen zomer ook al duidelijk. Ondanks dat merken en producten behoorlijk wat kritiek krijgen te verduren met deze video’s, zijn spontane aanvallen zoals in de ‘How To Kill A Brand’ video meer gericht op de groep mensen die toch al kritisch waren over Sony en de PS3. Wat denken jullie?

Cem Yildiz
Strategic Sales Manager bij Ubisoft

Strategic Sales Manager bij Ubisoft en binnen deze functie verantwoordelijk voor digitale distributie, sublicensing, in-game advertising en strategische partnerships. Daarnaast oprichter van World of Goals en G4M3.nl.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!