We houden je in de gaten…

24 februari 2007, 09:22

Fresh Creation attendeerde mij op een leuke nieuwe YouTube serie, waarin iemand ineens door alles en iedereen echt overal in de gaten wordt gehouden. En behalve dat dit een heel vermakelijke serie oplevert, is ‘t ook heel bruikbaar als analogie: vervang die jongen maar eens door jouw bedrijf of merk…

They’re not just watching. They’re giving me opinions. And they’re sharing these opinions on the internet.

Er zijn inmiddels tien afleveringen (de eerste staat onderin). De kijkers bepalen de plot.

Als je nog verder gaat met het trekken van vergelijkingen tussen mensen en merken, kom je automatisch ook op de vraag of ‘corporate privacy’ nog wel bestaat. Connected people weten immers haast álles van je merk, en jonge merken vinden – net als jonge mensen – dat privacy iets ‘voor bejaarden’ is.

Je ziet dan ook dat jonge merken heel vanzelfsprekend hun klanten bij vanalles en nog wat betrekken, terwijl de oudere garde hier nog de nodige moeite mee heeft. Mensen en merken… het is niet voor nix dat deze woorden slechts 2 letters van elkaar verschillen 😉

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Carl, hij is leuk maar pas op dat je niet doorslaat en overal de sticker brandgagement op probeert te plakken.


    24 februari 2007 om 11:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!