We houden je in de gaten…
Fresh Creation attendeerde mij op een leuke nieuwe YouTube serie, waarin iemand ineens door alles en iedereen echt overal in de gaten wordt gehouden. En behalve dat dit een heel vermakelijke serie oplevert, is ‘t ook heel bruikbaar als analogie: vervang die jongen maar eens door jouw bedrijf of merk…
They’re not just watching. They’re giving me opinions. And they’re sharing these opinions on the internet.
Er zijn inmiddels tien afleveringen (de eerste staat onderin). De kijkers bepalen de plot.
Als je nog verder gaat met het trekken van vergelijkingen tussen mensen en merken, kom je automatisch ook op de vraag of ‘corporate privacy’ nog wel bestaat. Connected people weten immers haast álles van je merk, en jonge merken vinden – net als jonge mensen – dat privacy iets ‘voor bejaarden’ is.
Je ziet dan ook dat jonge merken heel vanzelfsprekend hun klanten bij vanalles en nog wat betrekken, terwijl de oudere garde hier nog de nodige moeite mee heeft. Mensen en merken… het is niet voor nix dat deze woorden slechts 2 letters van elkaar verschillen 😉
Carl, hij is leuk maar pas op dat je niet doorslaat en overal de sticker brandgagement op probeert te plakken.