SEO-lessen van een 13-jarige
Met de nodige verbazing las ik deze posting bij Darren Rowse. Begin januari kwam Darren in aanraking met David Wilkinson. Een actieve blogger voor Techzie.net met een profiel bij LinkedIn en inmiddels meerdere keren door de BBC geinterviewd.
Darren schrijft over David: “What I love about his blog is his style of writing. He’s actually a great writer (..) and that he writes with an authentic voice, humor and having done some good research. While he’s only been blogging for 6 months he does at a standard that is as good (if not better) than a lot of more experienced bloggers twice (or thrice) his age.” David heeft dan ook inmiddels een artikel geschreven over “Community, Communication Consideration, the three principals of marketing your blog” voor Darren’s Problogger-site.
Al met al een mooie prestatie van David, helemaal als je beseft dat hij gisteren 13 jaar werd!
Ik zie niet zo goed wat de titel nu te maken heeft met het onderwerp, hij blogt niet over SEO, dit artikel gaat niet over SEO, enige wat hij verteld is dat je unieke en relevante content moet hebben. Dit valt meer onder het verhaal dat SEO geen SEO is in 9 van 10 gevallen maar common knowledge.
Bij SEO komen toch wat ander zaken om de hoek kijken.
Overigens neemt dit alles niet weg dat deze jongen inderdaad leuke stukjes schrijft en zeker voor zijn leeftijd een goede rugtas met bagage en kennis heeft.
Ja, ik vind het meer common knowlegde, want wat is er SEO aan goede content, een community en helder communiceren, dat zou je altijd moeten doen.
Wederom het is bijzonder dat een jongen van 13 zoiets wel weet een 90% van MKB Nederland niet 😉
Dit past helemaal binnen de trend die Marian Salzman al voorspelde voor 2007: Kidults.
Door internet en de nieuwe vormen van communiceren zal deze trend zich doorzetten.
Mooie prestatie van deze knul. Veel media en blogs berichten de laatste dagen over hem.
Je carrière begint nu niet meer als je afstudeert, maar op je 13e, aan je computer. Chapeau!
@Carl it seems so, want die uitleg van oudere jongeren kende ik al, maar ik vind het juist een trend dat kinderen door internet en communicatie steeds sneller op de hoogte raken van hoe de wereld echt in elkaar zit. Of dit positief is weet ik niet 😉
Het doet me een beetje denken aan de film Being There met Peter Sellers (1979), waar een wereldvreemde tuinman per ongeluk telkens het goede zei, danwel een gewenste interpretatie teweeg bracht, en het uiteindelijk schopte tot president van de USA.
Ik had ook iets anders verwacht bij het lezen van de titel. Waarschijnlijk vanwege zijn jonge leeftijd dat er zoveel aandacht aan geschonken wordt.
@Roy ik ben het met je eens.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!