Groen bier als ruilobject?

Groen bier als ruilobject?

Iedereen kan zich vast nog de Canadees Kyle MacDonald herinneren die zo’n anderhalf jaar geleden een alledaagse rood gekleurde paperclip binnen 14 ruilacties wist om te ruilen voor een woning van formaat. Een prestatie die volgens mij niet meer is geevenaard door de vele gelukszoekers die volgden.

Volgens Grolsch is er binnenkort een waardige opvolger van de paperclip in de vorm van hun nieuwe groene bierflesje. De online commercial die de officiele transitie van het oude bruine bierflesje naar de nieuwe groene variant weergeeft, is gebaseerd op de beruchte paperclip-story. Een mooie vorm van waardeoverdacht tussen producten binnen een merk.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Bekijk nu pas deze video maar het is een prachtige commercial, goed gedaan van Grolsch!

    Kreeg overigens afgelopen week een heel pakket van ze thuisgestuurd (inclusief een nieuwe groen flesje netjes in een fraaie doos). Kon nog geen haakje vinden om er iets mee te doen op marketingfacts maar bij deze dus ;-)

    geplaatst op
  • @marco: absoluut een goed bedachte en uitgevoerde commercial.

    Zou ik binnenkort ook een grolsch-pakket krijgen?;-)

    geplaatst op
  • Lees net op streekgids.nl (jawel, zelfs die lezen we ;-) dat deze Grolsch commercial alleen op internet is te zien. Wist ik eerlijk gezegd niet.

    (...) De reclamespot over de nieuwe, groene Grolsch fles die vanaf begin februari in de supermarkten te koop zal zijn, zal niet worden vertoond op televisie. Het is voor het eerst dat Grolsch een commercial maakt die alleen te zien is op internet. De commercial is gebaseerd op het verhaal van de Canadees Kyle Macdonald, die het is gelukt om in een aantal stappen op internet van ‘one red paperclip’ uiteindelijk een compleet huis te ruilen. “We vonden hier de inspiratie voor een internetspot over onze 'ruil' van de bruine fles voor een nieuwe groene Grolsch fles”, aldus Tom Huijskes, afdeling Marketing Brouwerij Grolsch.

    De nieuwe fles heeft een verticaal Grolsch reliëf op beide zijden en draagt uitsluitend een halsetiket. Door de afgeplatte zijkanten ligt de fles heel prettig in de hand. Het ontwerp van de fles sluit uitstekend aan bij de internationaal beroemde Grolsch beugel. Het is een broertje van de beugelfles, maar met een kroonkurk. In Nederland vervangt de nieuwe 33 cl, groene statiegeldfles het oude bruine “pijpje”. De nieuwe fles heeft 10% meer inhoud dan het oude pijpje. Ook de krat, waarin 24 flessen passen, is opnieuw ontworpen en heeft nu meer draagcomfort. Grolsch besloot tot deze vernieuwingen omdat de huidige Nederlandse verpakkingen - daterend uit 1985 - volgens Grolsch onvoldoende onderscheidend en eigentijds zijn. De vertrouwde Grolsch beugelfles, het Grolsch blik en de verpakking van de speciaalbieren blijven voor de Nederlandse markt ongewijzigd. (...)

    geplaatst op
  • @marco: ik dacht dat ze na online toch echt wel de stap naar offline zouden gaan zetten. Gebeurde in het verleden wel vaker met 'virals' van bekende merken. Persoonlijk vind ik 'm absoluut geschikt voor TV, maar ja ik werk niet voor Grolsch...;-)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.