Groen bier als ruilobject?

22 december 2006, 09:57

Iedereen kan zich vast nog de Canadees Kyle MacDonald herinneren die zo’n anderhalf jaar geleden een alledaagse rood gekleurde paperclip binnen 14 ruilacties wist om te ruilen voor een woning van formaat. Een prestatie die volgens mij niet meer is geevenaard door de vele gelukszoekers die volgden.

Volgens Grolsch is er binnenkort een waardige opvolger van de paperclip in de vorm van hun nieuwe groene bierflesje. De online commercial die de officiele transitie van het oude bruine bierflesje naar de nieuwe groene variant weergeeft, is gebaseerd op de beruchte paperclip-story. Een mooie vorm van waardeoverdacht tussen producten binnen een merk.

Ronald ter Voert
ADVISOR | MODERATOR | EXPERT in the field of (digital) media, marcom, tech & innovation | Owner of RTV MEDIA. bij RTV MEDIA.

Ronald is adviseur, moderator en producent op het gebied van (digitale) media, marcom, tech & innovatie voor uiteenlopende opdrachtgevers. Van startups, scale-ups tot de grotere bedrijven en instellingen. Hij is ook als jurylid verbonden aan een aantal gerenommeerde vakprijzen. Eerder was hij onder meer hoofdredacteur bij Emerce en tv-producent bij Endemol, SBS en Fremantle. Ronald produceert en presenteert het wekelijkse radio-podcast-vodcastprogramma ‘Tech & Innovatie’ op EASY FM en diverse populaire audio- en videoplatformen, is dagvoorzitter en moderator bij EMERCE, produceert podcasts en nog veel meer.

Categorie
Tags

3 Reacties

    media

    Bekijk nu pas deze video maar het is een prachtige commercial, goed gedaan van Grolsch!

    Kreeg overigens afgelopen week een heel pakket van ze thuisgestuurd (inclusief een nieuwe groen flesje netjes in een fraaie doos). Kon nog geen haakje vinden om er iets mee te doen op marketingfacts maar bij deze dus 😉


    23 december 2006 om 12:46
    ronaldtervoert

    @marco: absoluut een goed bedachte en uitgevoerde commercial.

    Zou ik binnenkort ook een grolsch-pakket krijgen?;-)


    23 december 2006 om 13:30
    ronaldtervoert

    @marco: ik dacht dat ze na online toch echt wel de stap naar offline zouden gaan zetten. Gebeurde in het verleden wel vaker met ‘virals’ van bekende merken. Persoonlijk vind ik ‘m absoluut geschikt voor TV, maar ja ik werk niet voor Grolsch…;-)


    12 januari 2007 om 07:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief