Heeft u de beste zoekmachine-marketing case?

14 december 2006, 13:12

Dit is mijn eerste post als blogger voor Marketingfacts. (waarvoor dank Marco). Als jurylid van de Search Engine Marketing Award die op 1 februari 2007 wordt uitgereikt viel het me op dat er nog geen aankondiging voor deze ‘Search Engine Marketing Award’ op Marketingsfacts staat. Kan ik gelijk mijn toegevoegde waarde aantonen 😉

Op het zoekmachinemarketing congres Speld in Hooiberg zal deze award dus uitgereikt worden. Bij deze dus een oproep aan alle lezers met een interessante case deel te nemen.

Search Engine Marketing Award

Maak kans op de felbegeerde Search Engine Marketing Award! Heeft u de beste campagne? De meest effectieve? Ga dan de uitdaging aan en zend uw case vóór 8 januari 2007 in. Ga de strijd aan om de eer én de bokaal!

Jury

Het jureren vindt plaats door een jury die is samengesteld uit professionals uit de zoekmachine- en marketingwereld. De jury bepaalt op objectieve wijze de nominaties en winnaar voor de zoekmachinemarketing-awards. De inzendtermijn sluit op 8 januari 2007. Op 15 januari 2007 worden de nominaties bekend gemaakt. De jury maakt tijdens het Search Engine Marketing Congres – op 1 februari 2007 – de winnaar bekend.

De voorwaarden

Voor alle duidelijkheid de voorwaarden en regels op een rijtje. Een inzending die niet voldoet aan deze voorwaarden is onvoorwaardelijk uitgesloten van deelname.

* Alleen zoekmachinemarketing cases die openbaar en actief waren tussen 1 januari en 31 december 2006 komen in aanmerking voor de Search Engine Marketing Award.

* De inzendingen moeten voldoen aan de geldende regels voor legale zoekmachine marketing; hiervoor gelden de regels van het IAB (zie bijlage regels IAB).

* Bij verschil van mening tussen de inzender en de jury, beslist de organisatie (Media Plaza en Twinkle) hoe met de inzending moet worden omgegaan. Dit geldt ook wanneer een vermoeden van fraude of manipulatie ontstaat.

* Het inzenden van werk geeft niet automatisch recht van toegang tot de dag van de uitreiking.

Kijk voor meer info op http://www.speldinhooiberg.nl

Keesjan Deelstra (1966) is getrouwd met Tessel en is trotse vader van vier dochters: Sacha, Suja, Meike en Elvi. Hij schreef het veelgeprezen ‘Handboek zoekmachine marketing’; het eerste Nederlandse boek over Organic en Paid search dat inmiddels meer dan 12.000 keer verkocht is. Hij studeerde Sociale Geografie aan de UvA in Amsterdam en vond zijn stek uiteindelijk in de internetwereld. Met zijn bureau InternetEffect adviseert hij grote en kleine bedrijven op het gebied van zoekmachinemarketing. SEO+SEA+Analytics= > Omzet. Hij draagt kennis over met het boek en cursussen: 'live' workshops en trainingen en de nieuwe E-learning SEO cursus. Met de SEO tool SeoEffect tenslotte, kunnen ondernemers zelf met hun SEO aan de slag. SEO Effect wordt inmiddels door meer dan 5000 websites gebruikt.

Categorie
Tags

12 Reacties

    Nilles

    Ik vind marktplaats.nl nog altijd een goed voorbeeld….


    14 december 2006 om 14:33
    Keesjan Deelstra

    Beste Nillis,

    het gaat om cases uit 2006. Enne, het bureau dat dit voor marktplaats uitvoerde dient zo’n case -onderbouwd- in te dienen…


    14 december 2006 om 14:37
    media

    Was al weer vergeten dat je uberhaupt op de lijst van bloggers stond 😉 Misschien moet ik daar toch maar eens een keer flink met de bezem doorheen om te voorkomen dat bloggers alleen commerciele postings zoals deze posten (waar ik overigens geen moeite mee heb als het in balans is met inhoudelijke postings). Of mogen marketingfacts gratis naar dit event Keesjan?


    14 december 2006 om 15:25
    media

    Btw, misschien moeten we de Marketingfacts-case indienen. We hebben toch een domeinnaam-, cms- en server-wissel overleefd en hadden binnen no-time weer een pagerank van 7 en voldoende traffic uit Google.


    14 december 2006 om 15:53
    Keesjan Deelstra

    Marco, Ik heb geen enkele commerciele band met het congres. Ook de jury is geheel onbezoldigd. Oke het is soort gratis reclame voor het congres maar ik vindt het meer in het belang van de zoekmachinemarketing branche dat er veel en goede cases worden ingedient. Mischien beetje naief van mij…


    14 december 2006 om 16:19
    media

    Zoals gezegd Keesjan, geen problemen mee zolang het in balans is met inhoudelijke postings. Ik had ‘m ook kunnen posten omdat het event zeker ook thuishoort op Marketingfacts!


    14 december 2006 om 16:47
    Gerben

    @Keesjan,

    Leuk je te lezen hiero..doe je goed ;-).

    Ten aanzien van spel in hooiberg…vindt zaken als mp.nl e.d. niet echt spannend..een kleine site, van een bedrijf met 5 mensen, 10 x meer omzet door Zoekmachine Marketing, dat is volgens mij pas presteren!

    Maar goed, wie ben ik? Werk ook met de grote jongens, daarnaast ook zeker de kleineren….


    14 december 2006 om 20:14
    PROSEO – Tammo Peters

    Bedankt voor de oproep Keesjan. Goed plan… want met veel goede cases wordt het een mooi evenement voor de bezoekers. Je oproep werkt want binnen PROSEO ben ik momenteel al naar een mooie case aan het zoeken.


    14 december 2006 om 23:38
    Peter de Graaff

    Ik denk dat deze oproep heel positief is.

    Zover ik weet is dit de enige SEM award die er is in Nederland. Het is, denk ik, een mooie kans om je als zoekmachinemarketing bureau te profileren. Ik ben van mening dat SEM marketing steeds belangrijker gaat worden, dus er steeds meer aandacht voor het fenomeen zal komen. Ik ben me momenteel compleet aan het inlezen in deze wereld (goed boek, Keesjan) en we krijgen hier zelf binnenkort les over op school (student Media&Entertainment management => Interactieve Marketing)!


    15 december 2006 om 16:51
    Keesjan Deelstra

    @ Marco: ok dan

    @ Gerben gewoon insturen hoor

    @ Tammo: we zien het tegemoet

    @ Peter: van jou kan ik nog geen case verwachten denk ik 😉 Bedankt voor het compliment. Goed te horen dat steeds meer opleidingen er aandacht aan besteden. Adviseer ook de HES in Arnhem/ Nijmgen hierover en begreep dat er veel mer Hogescholen met het onderwerp aan de slag zijn.


    15 december 2006 om 19:52
    media

    De nominaties van de Search Engine Marketing Award zijn bekend. Voor de deze derde keer zijn de volgende drie zoekmachinemarketing-cases genomineerd: Trafficbuilders (case Huis & Hypotheek), Pro Education (case Pro Education) en MaxLead (case Transhair & Aesthetic Team). De jury bestaat uit Jeroen van de Wiel (Jeroen.com), Bert Wiggers (Startpagina.nl), Ric van Westhreenen (Roodlicht/AlterNET), Rik Burger (Accenture), Keesjan Deelstra (Interneteffect) en Paul Petermeijer (BBP/Twinkle).

    Ik neem aan dat er nog wel een verslag(je) online komt!?


    17 januari 2007 om 18:08
    Marc Moonen

    Dit is mooi, want allen goed werkt heeft een duidelijke conversion rate.


    12 oktober 2008 om 08:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief