Brandgagement gone wrong

28 november 2006, 08:01

Chevrolet Amerika heeft de brandgagement klok horen luiden, maar probeert er nu met een natte dweil geluid uit te slaan: ze propt 14 studenten in zeven geparkeerde Chevrolet AVEO’s, plakt er een Livin’ Large (video-)blog op, geeft die studenten een zooi ‘Big Brother’-achtige opdrachten en hoopt vervolgens dat mensen gaan denken dat die Chevroletjes werkelijk gi-gan-tisch zijn. Maar tja, zo werkt dat natuurlijk niet (zie je al aan de krampachtige glimlach van de winnaar rechts).

Een auto koop je immers niet om te parkeren; alleen daklozen wónen er in. En dat zoiets geen pretje is, zie je aan die studenten die – ondanks hun jeugdige leeftijd – behoorlijk gebroken uit die auto’s strompelen…

(Via frislicht)

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!