Een meesterwerk maken kan je zelf


Gisteren kreeg ik van Karlijn van den Berg (Tribal DDB) een Meesterwerk die ze voor me had gemaakt. Het gaat om een online aktie van verzekeraar FBTO waarbij je wordt uitgedaagd om een eigen meesterwerk te maken (in navolging van de tv-commercial waarin de Mona Lisa van Leonardo DaVinci uit het doek wordt gesneden).
Voor zover ik het van Karlijn heb begrepen, kent de aktie geen mediadruk (externe banners) maar wordt het alleen via www.fbto.nl gepushed (en uiteraard gokt men op het virale effect).
Het viral effect zal zeker niet uitblijven. Kan me goed voorstellen dat dit in de weblog/forum sfeer veel bekijks zal gaan genieten!
Prachtig gemaakt. Een gemiste kans dat het gemaakte filmpje niet te verzenden of te includen op je eigen website is. En weg is het virale effect.
Jammer is wel, dat ik al tot twee maal toe een filmpje heb gepost dat vervolgens niet terug te vinden is. De door mij geopperde ondertiteling zal wel niet rijmen met de actievoorwaarden 😉
Tja Lionel, ik heb hem net bekeken (ik doe verder geen moderatie hoor, maar kan wel in het CMS) en hij was inderdaad ietwat smakeloos. Ik verwacht inderdaad dat FBTO hem er niet doorlaat.
Sorry 😀
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!