Commercial Nuon toont toekomst van Nederland

Vanaf maandag 23 oktober op TV, maar nu al te zien op internet: de commercial van Nuon (binnengekregen via Funny Movies). Het filmpje geeft een kijkje in de toekomst van Nederland. Zo ontvangt Ali B. een Nobelprijs voor de Literatuur, plaatst Oranje zich voor de finale van het WK voetbal en is de herinvoering van de Gulden een feit. Veel beelden komen sterk overeen met scenes uit de futuristische film Minority Report met Tom Cruise uit 2002.
Goede reclame, de luchttrams en interactieve kranten zijn leuk verzonnen!
Complimenten voor het filmpje. Zou het dan eindelijk een keer lukken. Ik heb in iedergeval de kaartjes voor het WK Voetbal voor Zuid-Afrika al besteld, via mijn sms natuurlijk waarbij het direct van mijn sms-digi rekening werd afgeschreven en we vliegen met Orange Air de nieuwe low cost puur hollandse carrier waarbij alleen via web en mobiel geboekt kan worden. Wow ik heb er nu al zin in 🙂
Met name het oog voor detail in de commercial vind ik heel mooi. Denk bijvoorbeeld aan het “Schiphol Airport in zee” logo op de achtergrond in de tunnel. Verder is de on-screen huisstijl van CNN mooi overgnomen op het nieuwskanaal 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!