Google gaat AdWords trainingen organiseren

3 oktober 2006, 15:07

Google meldt op haar ‘Inside AdWords’ weblog dat zij in de VS AdWords trainingen gaan organiseren. Google gaat deze trainingen niet zelf geven maar laat deze over aan marktpartijen.

De trainingen worden op 2 niveau’s gegeven ‘beginner’ en ‘Intermediate’ en ‘Intermediate’ en ‘gevorderde’. Google geeft aan dat ze plannen hebben om dit verder uit te breiden en de vraag is dan natuurlijk of dit ook naar Nederland komt. Daar zullen sommige marktpartijen als IDMK (en ook wijzelf) die al dit soort trainingen op commerciele basis verzorgen waarschijnlijk niet zo blij mee zijn. Aan de andere kant biedt het natuurlijk hele mooie kansen voor de gespecialiseerde bureaus als ze door Google uitverkoren worden om de trainingen te mogen geven. Moeilijke keuzes nog voor de mensen van Google Nederland….

De trainingen in de VS zijn niet gratis. De kosten voor een hele dag (beide niveau’s) zijn $ 249,00 en voor een dagdeel $ 149,00. Je krijgt dan wel $ 50,00 AdWords tegoed en wat Google ‘goodies’.

Wilbert Philippo is in 2002 begonnen met de autolease marktplaats LeaseTrader in 2004 met online bureau InfoTrade dat met 12 specialisten voor een groot aantal uiteenlopende bedrijven online strategie uitzet en implementeert. In 2015 is daar LeaseVergelijker bij gekomen, een vergelijkingssite voor autolease aanbiedingen. In 2022 zijn LeaseTrader en LeaseVergelijker verkocht aan Autoscout24.

Categorie
Tags

6 Reacties

    media

    Google gaat hiermee inderdaad de concurrentie aan met organisaties die zich hebben gericht op Google Adwords-trainingen. Gezien de prijs geen geen eerlijke concurrentie want welke organisatie kan het nu voor dit soort bedragen doen? Beetje vergelijkbaar met de komst van Google Analytics tov bestaande sitestatistiekpakketten?

    De vraag is of dit een goede ontwikkeling is of juist niet. Voor de afnemers lijkt het goed – het is immers een stuk goedkoper. Maar hoe machtig wordt Google als ze al dit soort zaken in eigen handen krijgen?

    Van mij mag Google een halt worden toegeroepen!


    3 oktober 2006 om 20:03
    Welleke

    Er wordt denk ik vanzelf een keerpunt bereikt. Op het moment dat bureaus onvoldoende omzet kunnen genereren door het product te betrekken in hun dienstverlening zal de interesse voor Google afnemen. Tenslotte zijn de bureaus voor veel organisaties de vertrouwenspersoon en varen ze blind op hun adviezen.

    Daarentegen is dat ook meteen het punt dat aangeeft dat het allemaal niet zo’n vaart loopt met de concurrentie van Google; de bureaus hebben een grotere betrokkenheid met hun klanten waardoor zij hun eigen adviesdiensten (of sitestatistieken) kunnen blijven aanbieden.


    3 oktober 2006 om 20:55
    Marcel Wagemeesters

    Dit zal zeker concurrentie zijn voor de bureaus die dergelijke AdWords trainingen op dit moment verzorgen. Al is het wel zo dat op dit moment dezelfde kennis al kan worden opgedaan in het Google AdWords informatiecentrum van Google. Het enige verschil is dat dat een zelfstudie omgeving is. Ik denk overigens wel dat het wel even gaat duren voordat deze AdWords trainingen ook in Nederland worden aangeboden.


    4 oktober 2006 om 07:37
    wilph

    De vraag is dan hoe ver de ‘gevordende’ trainingen gaan. Op zich is via het informatiecentrum wel alle ’technische’ informatie beschikbaar, maar echt goede uitleg over biedstrategie, dynamische teksten en goed werkende teksten wordt niet gegeven. Dit zijn zaken die een ervaren specialist wel kan doceren. Er is dus wel degelijk een verschik tussen een zelfstudie omgeving en uitleg en toelichting door een ervaren specialist.


    4 oktober 2006 om 09:23
    Karel Kolb | Feeder

    Ligt AdWords admin plat? Kan niet of nauwelijks inloggen op al mijn klantaccounts. Hoorde van collega-bedrijven hetzelfde, Google zelf zegt niet te weten wat er aan de hand is. Iemand?


    15 november 2006 om 10:27
    wilph

    Wij hadden hetzelfde probleem vandaag (lastig!) maar bleek bij Planet internet te liggen. Als jij dezelfde provider hebt dan klopt het dus….


    15 november 2006 om 13:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!