MSN komt met behavioral targeting in adCenter

MSN komt met behavioral targeting in adCenter

MSN is bezig behavioral targeting in te voeren in MSN adCenter. Hierdoor kunnen adverteerders straks hun advertenties laten vertonen aan gebruikers van MSN die geïdentificeerd zijn als potentiële kopers in een bepaald segment. MSN gaat hiervoor de zoekhistorie van gebruikers analyseren en ze op basis daarvan indelen in 18 groepen als bijvoorbeeld gamers, intensieve internetgebruikers, aankomende ouders, ouders, auto kopers en natuurlijk travel searchers.

Hierdoor kan een automerk bijvoorbeeld een advertentie voor een auto tonen aan een gebruiker van MSN die geïnteresseerd is in het aankopen van een nieuwe auto, ook al zoekt deze gebruiker op dat moment naar iets compleet anders. (via: MediaPostPublications)


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Het lijkt erop dat MediaPost een aantal dingen door elkaar heeft gehaald en ik dat onvoldoende heb gechecked. Bovenstaand bericht klopt dus niet. MSN adCenter biedt geen behavioral targeting. Excuus voor de slordigheid!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.