Impact internet aankoopproces

15 augustus 2006, 04:50

Wat is de impact van internet op het aankoopproces door de consument? Yahoo! deed in samenwerking met Ipsos en OMD kwantitafief onderzoek onder 4301 internetters die recent een product hadden gekocht. Hoewel heel veel producten nog gewoon offline worden gekocht, blijkt internet een dominante bron voor informatie gedurende het hele aankooppproces van discovery tot purchase. Bij de 51-63% die tijdens het aankoopproces op zoek gaat naar informatie blijkt internet met 69-74% de meest gebruikte bron hiervoor.

In opkomst is ‘Communal Shopping’ waarbij al winkelend

The long and winding road (pdf)

via: tblogwa

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!