Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Gevoelsmatig aankoopgedrag door drukte in de supermarkt?

Hoe beïnvloedt de ervaring dat het druk is in de supermarkt het aankoopgedrag van de consument?

Marketing&Facts: QR-codes en veiligheid

Draagt het gebruik van QR-codes bij aan een veiliger winkelervaring?We bevinden ons in maart 2021 als de eerste winkels na…

Angst, hebzucht, vertrouwen: emoties maken de beslissing

Wij als mens prijzen onszelf vanwege de gave om rationele keuzes te kunnen maken. Ons bewustzijn maakt ons namelijk uniek. Maar…

Bestel ook eens bij de concurrent

Het klinkt misschien wat raar om bij de webshop van de concurrent te bestellen, maar het is een goede manier…

De kwelling van keuze: positieve invloed op aankoopgedrag

Stel, u bent van plan om een nieuwe dvd-speler te kopen. Dan kunt u de Philips dvd-speler kopen die u…

Geen korting, maar commitment

Ik ken een relatietherapeut die stellen aanraadt om samen SLA’s en KPI’s op te stellen, compleet met een wekelijkse 'bilat'.…

Discussieer mee: de rol van sociale media in het B2B-aankoopproces

Online het aanbod scannen, ook via sociale media. Internet dicteert als informatiebron het selectieproces van inkopers in het B2B. Sociale…

De 6 best practices van oriëntatiefase in het aankoopproces

Hoe staat Nederland er voor op het gebied van e-commerce in 2020? Hoe shopt een consument tegen die tijd? En…

Gebruik consumentendata in elke fase van het aankoopproces

De klant wil best data delen, mits daar een voordeel tegenover staatBig data is één van de buzzwoorden van de…

ScienceSunday: Social sites veranderen het aankoopproces van de consument

Het is weer tijd voor ScienceSunday! Samen met blogger Erjon Tuenter (mede-eigenaar Blauw Gras Marketing) neem ik recente wetenschappelijke publicaties…

Studie: het aankoopproces is niet-lineair

Laat me toe om enkele vaststellingen te herhalen die de moderne marketingevoluties omschrijven: er is een overvloed van communicatiekanalen, mensen…

De verschuiving van het aankoopproces: is leren luisteren een cultuurschok voor marketeers?

In een kersverse white paper van Gerry McGovern, die ik je niet meer moet voorstellen, en Kristin Zhivago, kijken beide…